TV 23:55:17

2005
Data Records
16622x
18.02.2006

Axwell - Feel The Vibe

Když se ohlížím zpátky co mi přinesl rok 2005, pak jsem na poli diskotékové muziky objevil několik povedených věcí. Zařadil se mezi ně i Axwell, jehož existence mi zůstávala dlouho utajena. Třeba si někdo řekne jaká je to ostuda, ale berte na druhou stranu v úvahu rozsáhlost scény, kde ji jeden člověk nemůže pokrýt v celé šíři. Nakonec jsem se však k němu přeci jen dostal.  Dodatečně přijměte mou omluvu za přiložený obal - musel jsem vzít za vděk jiným, ale není až tak odlišný.

Jestli patříte mezi ty pro něž je jeho jméno rovněž novinkou, pak vězte, že před sebou nemáte žádného začátečníka. Axel Hedfords pochází ze Švédska a hudbě se věnuje už několik let. Vedle DJingu se intenzivně zabývá (jako řada dalších) remixováním - dělal například pro Mobyho či Rogera Sancheze, kteří by se jistě nesvěřili do rukou nějakému amatérovi. Axel je rovněž členem dua Mambana, jehož písničku Felicidad jsem tu kdysi rovněž přiblížil (Hed Kandi - Disco Kandi 05.04). Vzpomínáte? Jeho tvorba spadá do stejné skupiny jako Steve Angello nebo Eric Prydz. Líbivá taneční muzika balancující na hranici disca a house. Líbivá myšleno v dobrém slova smyslu, protože nebývá povrchní, na níž si po pár měsících nevzpomenete. Seveřané zkrátka umí a tento případ není vyjímkou. Instrumentální podoba Feel The Vibe z jistého výběru mi přišla velmi sympatická a když se ke mně dostal i jeden z vícero maxisinglů, nebylo moc co řešit. Negativní překvapení se ani nečekalo ani nekonalo. Věděl jsem do čeho jdu. Originál se dvěma předělávkami hodně potěšil. Občas se setkávám s případy v nichž si po poslechu několika remixů už přeji, aby byl konec, protože se od sebe moc neliší. Tady k něčemu takovému naštěstí nedošlo. Možná autor věděl o podobném riziku do nějž se proto rozhodl nejít. Což schvaluji.

Kterou z nich doporučit? Mně se nejvíce zamlouvá Vocal Club Mix, protože do sebe zdařile vstřebává jak zpěvnost původní nahrávky (vydatně pomáhá vokalistka Tara McDonald a Errol Reid), tak i patřičnou délku instrumentální verze. Snadno zapamatovatelný klávesový motiv, udělaný do smyčky společně s čtyřtaktovým rytmem, vám bude doznívat v hlavě ještě hodně dlouho. Trvá zhruba sedm minut na nichž ze sebe vydá vše k poskytnutí dostatečného prostoru na naladění publika na parketu s rukama nad hlavou, přejícího si v daný okamžik, aby to nikdy neskončilo. Zhruba takové představy se mi honily hlavou, když jsem si ji opakovaně pouštěl do sluchátek. Videoklip jsem shlédl dodatečně. Hýří dynamikou pouličního tanečního střetu mezi mužem a ženou, kdy oba jdou po ulici (každý na jiné straně) a navzájem se trumfují, kdo předvede zajímavější pohyb. Což nepřekvapí, těžko bych si dokázal představit něco jiného. Lze rovněž vidět různě trikově upravené záběry odkazující na filmy jako Matrix. Po vizuální stránce záležitost pro mladou generaci na níž si klidně mohou smlsnout i starší ročníky. Další rozbor pokládám v dané situaci za zbytečný.

Pokud chcete, podívejte se na www.axwell.nu . Jedná se o osobní stránku na níž si můžete poslechnout autorovy vlastní výtvory nebo předělané věci. Navíc je přidán seznam akcí, kde bude vystupovat. Naše země mezi nimi zatím bohužel není. Jestli jsou jeho DJské sety dobré jako jeho muzika, kterou skládá, nemuselo by být k zahození se zastavit, když budete zrovna v cizině. Jinak nezbývá než počkat, jestli se u nás nenajde někdo ochotný jej sem dovést. Snad nejsem moc naivní. Ať tak či onak, mám oprávněný důvod se těšit na další nové hitovky.

Seznam skladeb:

1. Feel The Vibe - Radio Edit
  2. Feel The Vibe - Vocal Club Mix