TV 02:25:22

2005
Breastfed Records Ltd
15451x
30.10.2005

Mylo vs. Miami Sound Machine - Doctor Pressure

Někdy přestávám vnímat obrovské množství různých remixů starších písniček co se na mne i na mnoho dalších neustále valí zejména z rádií. Ale pořád občas nacházím ty co mají v sobě vůči ostatním něco navíc. Jednu takovou jsem objevil docela nedávno a stojí mi za to, abych jí věnoval větší pozornost.

Taneční pop z 80. let, jaký předváděla třeba zpěvačka Gloria Estefan, nebyl vůbec k zahození a ani v současnosti by se neztratil. Něco takového si možná řekl i Myles Macinnes alias Mylo, když se rozhodl přiblížit onu dobu v novějším balení. Za nápad si vybral písničku Dr. Beat od Miami Sound Machine z roku 1984, kde z ní použil právě zpěv Glorie Estefan plus přidal sampl od Eliase Enrique Garcii. Jejich vzájemná spolupráce pak vyústila v prvním dvě verze Doctor Pressure. Dali tím vzniknout potencionálnímu hitu co na rozdíl od spousty dnešních předělávek plynule navazuje na 80. léta takovým způsobem, že je pamětník takřka okamžitě pozná. Ostatní si mohou tuto dobu alespoň přiblížit a všichni díky úpravám do electra či breakbeatu rozšířit své hudební obzory. Třeba pak přijdou těmto typům muziky na chuť i ti co by o ně za normálních okolností ani nezavadili.

Doctor Pressure nezůstal osamocen. Dočkal se dalších čtyř úprav, reprezentujících pokaždé určitý styl. Dirty Club Mix má (kromě délky) vůči první verzi lehce zvýrazněné některé efekty, jimž vévodí věrně vyvedený zvuk sirény, který mne zprvu zmátl. Na chvíli jsem podlehl iluzi, že se poblíž něco stalo. Pak mi vše došlo:-)  Proto pokud písničku někde uslyšíte, nelekejte se. To si autoři s vámi pouze zažertovali. Ostatní tři remixy doznaly přeci jen o něco větších změn. Především si je všechny složil i vyprodukoval povětšinou sám Mylo, jemuž asistovalo několik spolupracovníků. Zároveň došlo ke změně názvu na Drop The Pressure. U Club Mix úpravy zmizel Gloriin zpěv a zůstal pouze studiově upravený robotický mužský vokál. Rovněž zmizely některé další melodie, nicméně jí to na zajímavosti neubralo. Ač trochu oholená, potvrzuje schopnost dokázat velké věci i na malém prostoru. Pravděpodobně nejvíce klubovou je čtyřka, hozená do electra. Z originálu mnoho nezbylo. Nevidím to jako problém, protože je stále patrný přísun nápadů s nimiž si jejich autor dokáže pohrávat a nezůstat nudným. Slabinou mi přijde v určitých momentech onen studiový vokál, kdy se občas nepříjemně rušivě zadrhává a neladí k hudbě. Poslední Stanton Warriors Edit má hodně blízko k breakbeatu, tvořeném hlavně bicími. Působí zahuštěně a jestli se při poslechu maxisinglu dostanete až sem, pravděpodobně oceníte tuto změnu. Stále se vám však bude vracet úvodní kolovrátkový motiv v němž nehledejte nějaké extra umění, ale poctivě odvedenou snahu o zábavu u níž byli na prvním místě lidé a teprve až potom peníze.

Pokud má jakýkoliv umělec podobný přístup, pak to co vytvoří, jej určitě přežije. Možná ne v masovém měřítku, ale zůstane dost těch co si jej budou pamatovat jako někoho, kdo uměl pobavit. Nedělám si skrze svou recenzi iluze o podstatném průlomu Doctor Pressure do tuzemských hitparád (to mohou udělat jiní), ale jestli někomu z vás chybí na současných diskotékách chytlavá písnička, zkuste si tuhle poslechnout. Třeba si najde trvalejší místo jak v něčí soukromé sbírce, tak i v kufru nějakého DJe. Má co nabídnout spoustě lidí, ochotných hodit za hlavu starosti všedního dne a jít se bavit.

Seznam skladeb:

1. Mylo vs. Miami Sound Machine - Doctor Pressure (Dirty Radio Edit)
  2. Mylo vs. Miami Sound Machine - Doctor Pressure (Dirty Club Mix)