2005
Hed Kandi
11916x
22.05.2005

Hed Kandi - Disco Heaven 01.05

obal Disco Heaven

Po malé odmlce si vydavatelství Hed Kandi připravilo další příjemný výběr, který bych vám nyní s velikou radostí přiblížil. Má 24 skladeb na dvou CD a jako v mnoha předešlých případech jej sestavil Mark Doyle. Myslím si, že příznivce disca mohu opět potěšit konstatováním o stálé kvalitní úrovni zde se vyskytujících hudebních příspěvků. Vše je upraveno do podoby přitažlivé i pro mladší generaci. Pod uvedenou charakteristikou si nepředstavujte něco ve stylu skupin jako Scooter, Karma či O-zone. S těmi tohle nemá naprosto nic společného. Základem je pořád muzika, ovlivněná kapelami jako třeba Boney M či Kool & The Gang plus sem tam i něco lehce ze soulu, do níž jsou již tradičně přidány vlivy house music. Výsledkem jsou pohodové taneční kousky s jistou dávkou nadčasovosti. Při svých osobních zkušenostech s jejich občasným hraním v klubu nezastírám, že budou zajímat převážně lidi nad 20 let. Ale pokud zaujmou i ty pod touto věkovou hranicí, nebude to určitě nic špatného. Spíše naopak.

Když se podrobněji rozepíšu o obsahu této výběrovky, pak rád upozorním na prvním CD třeba na písničku Come Back Home od Secret Sounds a Feels Good dvojice Mayhem & Bones. Jak z jedné, tak z druhé je cítit pozitivita plus muzikantská zručnost. Pokud se pozorně zaposloucháte, pochopíte o čem píšu - spoustu různých melodií mnoha nástrojů do sebe proskládaných, aby vytvořily harmonický celek, nebylo jistě jednoduché dát dohromady. I když to tak na první poslech možná nevypadá. Další o nichž si myslím, že vybočují z řady jsou Andrea T. Mendoza & Tibet feat. Ife Corcoran. V písničce Could It Be Magic (Original Mix) z roku 1976!! se položil důraz na hlavní vokál zpěvačky Aoife Corcoran. Společně s typickými smyčci a lehce do současna upravenými bicími vznikl snad nejpodařenější disco hit této kompilace.

Ani druhé CD nezaostává v nabídce. Rozjezd tady není tak razantní, obstaral ho Ian Pooley remixem skladby Pop Muzak. Nechybí tu ani vokální Re-rub předělávka originálu jménem Surrender. Zvuk místy trochu zhrubl, ale vůbec to nevadí, protože následující Be My Friend si vzal na starost Michael Gray, který ji dokázal zjemnit, aby na předešlou plynule navázala. Podobně jsou na tom další písničky - namátkou uvedu Get Over Here (autor Rasmus Faber) nebo The Weekend (už zmínený Michael Gray). Jsou to typické taneční disco věci co neudělají ostudu. Z ostatních remixů rád přiblížím jeden, co mne obzvláště překvapil. Pochází z Itálie od dvojice Ballard a Garrett, která si vzala na mušku jeden z mnoha hitů zpěváka Michaela Jacksona nazvaný Man In The Mirror, pocházející z jeho alba Bad, vydaného v roce 1987. Zvolili pomalejší tempo, přidali částečně hrubší hlavní melodii a výsledek se podle mne docela povedl. Není sice tak rychlý jako ostatní, ale proč taky? Ostatně vše nemůže být stále jen našlapané.

I když má Michael Jackson v současnosti poněkud jiné starosti, věřím, že by byl potěšen tím, jak si na jeho tvorbu i po tolika letech někdo vzpomněl. Vlastně to platí pro řadu ostatních na Disco Kandi 01.05. Jejich muzika díky tomu žije stále dál. Přenáší se z generace na generaci, aby (snad doufám) přinášela další potěšení. Protože jsem se o téhle muzice tady rozepsal už poněkolikáté, rozhodl jsem se v rámci zpestření nabídky příště zamířit do jiných hudebních oblastí než disco. Snad jsem svými články přispěl k větší informovanosti o tom co disco kdysi bylo či dnes je.

Seznam skladeb - CD 1:

1. Shawn Christopher` - You Can Make It (Jamie Lewis Classic Mix)
  2. K&M feat. Joy - Pink Is The Colour (Kupper´s Heavenly Disco Mix)