TV 19:38:32

2005
Ministry Of Sound
15091x
15.04.2005

Cabin Crew - Star To Fall

Poté co Eric Prydz dokázal se svou Call On Me roztančit na diskotékách pravděpodobně spousty jejich návštěvníků, přináším další písničku o níž si myslím, že může bez větších potíží dokázat to samé, pokud se tak už dávno neděje. Snad k tomu bude v tuzemsku dost vůle. Jedná se o předělávku z 80.let a podle informací, které se mi podařilo si zjistit, jsou autory originálu z roku 1988 Boy Meets Girl, kteří ho tehdy pojmenovali Waiting For A Star To Fall. Co tedy lze na maxisinglu nalézt? Stručně řečeno titulní Radio Edit verzi plus čtyři další předělávky, jenž pro rok 2005 dostaly zcela nový taneční kabátek s příměsí house music, kde disco zpravidla dominuje. Věřte mi, že je nač se těšit.

Nicméně nepředbíhejme a vraťme se k úvodní Radio Edit. Je to typicky diskotéková záležitost v níž má hlavní slovo vícehlasý zpěv. Předpokládám, že právě tato verze se bude hrát asi nejčastěji, zejména kvůli své strhující atmosféře na poměrně malém časovém prostoru. Po krátkém úvodu následuje postupné ztišení a mírné vypuštění basů po nichž vše naplno exploduje do tanečního reje - ruce nad hlavou a zábava se rozjíždí naplno:-) Následující Club Mix úprava je v podstatě prodlouženou verzí té předešlé s přidanými oddechovými pasážemi. Na táhlém pozadí a svižném piano motivu zpěv střídavě odchází a znovu se navrací - jako na houpačce. House vlivy jsou tady více patrné, což neberte jako něco špatného, ale naopak, protože díky tomu je to zase trochu o něčem jiném. Jako třetí přichází na řadu Uniting Nations Remix co od začátku dává najevo svou klubovost. House se tady projevuje hlavně ve valivých a našlapaných bicích do nichž, coby protipól, vstupují znovu veselé klávesy, připomínající mi trochu trance. Stejně jako v předešlém případě i zde se zpěv místy jakoby ztrácí a znovuobjevuje - avšak v jiných časových úsecích. Název čtvrté skladby působí možná trochu zneklidňujícím dojmem (Vandalism Remix), avšak nenechte se jím nijak ovlivnit, protože je podle mého názoru taktéž vydařený. Jeho začátek má euforický nádech a pokud se domníváte, že přeháním, pak po poslechu neustále se opakujícího refrénu: "Waiting for a Star to Fall" se zvukem připomínajícím sborový potlesk, možná změníte názor. Po něm se postupně přidávají další nápady a znovu vše spěje k tanci. Posledním hudebním příspěvkem je Instrumental Mix. Ačkoliv má délku přes sedm minut i on se vydařil na výbornou a jeho autor pouze potvrzuje skutečnost, že i skladba beze slov může být zajímavá, když se objeví někdo, kdo ví jak na to. Coby přídavek se na originálním maxisinglu vyskytuje taktéž videoklip, obsahující přiměřenou míru ženských půvabů, stylizovaných do obrazcových variací spoře oděných letušek. I díky tomu si tuhle věc možná zapamatuje dost lidí. Chtěl bych tímto některé z vás poprosit, abyste ve videoklipu nehledali nějaký hlubší smysl, protože to není jeho účelem. Berte jej, pokud možno, pouze jako jistý druh obrazové upoutávky. Nic více.

Ná závěr bych chtěl poděkovat všem co na toto CD přispěli svými svými hudebními nápady. Myslím si, že se rozhodně není zač stydět. Velmi dobře se to celé poslouchá a svoje příznivce si rovněž najde. Každá předělaná věc se dá zahrát, není tu žádná slabá. Přál bych si, aby se v širším měřítku navrátila na taneční parkety zajímavá diskotéková muzika, jakou je třeba tahle písnička. Více např. na www.ministryofsound.com .

Seznam skladeb:

1. Star To Fall - Radio Edit
  2. Star To Fall - Club Mix