TV 11:57:42

2006
Hed Kandi
13035x
15.08.2006

Hed Kandi - Disco Heaven 2006

Trvalo dlouho než jsem objevil na trhu nějakou další aktuální kompilaci, zaměřenou na klubové disco. Avšak moje trpělivost byla nakonec odměněna, protože další novinka vzbudila díky předchozím (dost povedeným) výběrovkám, přirozeně můj velký zájem spojený s očekáváním. Jestli čekáte slova bezbřehé chvály, typické z dřívějška, budete pravděpodobně překvapeni, protože tentokrát hodlám být spíše kritický. Což jinak zpravidla nedělám, situace mne však k tomu nutí. Doufám naposled.

I přes několikátý poslech považuji tehle výběr za mírné zklamání. Ne, že by kvalita vybraného materiálu šla nějak výrazně dolů, ale některé písničky mi vinou remixů přijdou už moc chemické, kde se z nich vytrácí živočišnost, činící je atraktivními. Zpěv s nimi, díky absenci živých nástrojů, nevytváří provázaný celek. Což je celkem problém. Dají se sice poslouchat, avšak jsou vzájemně hodně podobné a po chvíli začnou nudit. Asi jako hezká holka, tvářící se kysele na všechny kolem. Taky omrzí. Chybí jim originalita odlišující od ostatních. S nostalgií vzpomínám na Marka Doyla, co měl dříve výběry na starosti. Jména jeho nástupců jsem neobjevil, ale na druhou stranu nic netrvá věčně a každá úspěšná série se čas od času přetrhne. Všechno nemůže být stále super. Nynějším autorům asi chybělo dost hudebního materiálu a tak ve snaze výběr přesto sestavit, jej zaplnili tím co měli momentálně po ruce. Jinak si neumím vysvětlit například přítomnost písničky Somebody´s Watching Me, připomínající jakousi nepovedenou parodii kdysi známého hitu Somebody Dance With Me od DJ Boba. Někdy méně, znamená více. Když už remix, tak by si zasloužil více práce než zde přítomný výsledek. Upravit bicí, přidat pár akordů a vokály "Óóó... Óóo..." opravdu nestačí. A tak bych mohl jmenovat ještě pár příkladů - jako opět remix Take Me Away, jehož autorem je Stonebridge a další, jimiž ztrácet čas nehodlám, protože mi za to nestojí.

Asi si říkáte, proč tedy píše o něčem co není dle jeho gusta. Odpovím. Protože i přes výhrady jsem přesvědčen, že tady najdete nadpoloviční většinu dobrých disco věcí netrpících povrchností - třeba I Got The Music In Me, Hot 22 nebo Say What You Want, jimž nechybí nic. Jsou chytlavé, příjemné. Překvapivě ze všeho lépe vycházejí originály. Inu, pokud někdo skládá s láskou, bývá těžké vytvořit něco lepšího. Nebýt vyjímek, psalo by se mi tradičně s nadšením. Nezbývá než věřit, že tohle není počátkem trendu upřednostnit finanční stránku před spokojeností případných zákazníků ze zakoupeného produktu - dnes poměrně často typickým. Bylo by to zvláště u tohoto vydavatelství smutné. Pevně doufám v lepší příští výsledek než nyní.

Seznam skladeb - CD1:

1. Mish Mash - Speechless (Seamus Haji Re-Edit)
  2. Tom Novy feat.Michael Marshall - Your Body (Wes Clarke Re-Edit)