Dneska je pátek, 26.04.2024, svátek má Oto, venku je 12°C, 170 online
TV 12:31:16

2001
17218x
19.03.2001

Tygr a drak

Představte si Čínu před dávnými časy, zemi plnou neohrožených bojovníku svádějících denně nikdy nekončící boj dobra se zlem, zemi plnou obchodníků, zlodějů, poutníků, a krásných orientálních žen. Představte si zemi kde jen pár vyvolených zná umění boje dávných mistrů kung-fu z hory Wu-Tan (pozor! nejde o žádnou hiphopovou kapelu). No a co se stane když se zlodějka říkající si vtipně "Nefritová Liška" zmocní příručky starých mistrů a zneužije umění boje? To máte možnost zjistit v Čínském filmu "Tygr a Drak" Hrdina se srdcem na správném místě Li Mu Bai se rozhodne skoncovat s trestáním zla a daruje svůj vzácný starobylý meč "Zelený osud" kterým ztrestal nejednoho padoucha, svému příteli obchodníkovi z Pekingu. Shu Lien je také bojovnice s dobrými úmysly a vzájemně k sobě s Li Mu Baiem cítí více než přátelskou náklonnost jenže nemohou dát volný průběh svým citům, kvůli památce jejího zesnulého životního druha. Shu Lien odváží "Zelený osud" do Pekingu kde se setká s krásnou mladičkou šlechtičnou Jen Yu, která obdivuje volný styl života jenž vede Shu Lien, jenže žije ve vysoce postavené společnosti a tak si nemůže dovolit ani milovat koho chce. Zelený osud je v noci ukraden pomocníkem Nefritové lišky a ani tak zkušená bojovnice jako je Shu Lien není schopna zloděje zastavit. Den na to přijíždí do Pekingu Li Mu Bai, musí splnit svůj poslední úkol, Nefritová liška mu v životě vzala více než jen meč, vzala mu život jeho učitele, a za to musí zaplatit, zlo musí být konečně potrestáno za jakou koliv cenu. V jeho nelehkém úkolu mu samozřejmě pomáhá Shu Lien a nejen ta. Poznáte jak nelehké je být "zlý" když toužíte být hrdinou a jak nelehké je přesvědčit zlo aby se stalo dobrem. Toto je jen základní stavba dějové linie,jen aby jste věděli o co v základě jde, jenže ono to není jen tak jednoduché jak se může na první pohled zdát, tento příběh velice detailně popisuje životní osudy hrdinů a hrdinek. Jedná se o velice promotaný děj, nepůsobí zmateně, ale musíte dávat pozor aby jste věděli kdo je na straně dobra a zla a aby jste pochopili o co ve filmu jde. Muzika je téměř dokonalá, bonga a píštaly vás vtahují do té geniální atmosféry a zvuk vody, zvířat, ran dopadajících do tváří, cinkání meče, lámání kostí, je mistrovský načasovaný. Krásná příroda i vyprahlá poušť působí dokonale stejně jako detailní záběry dokonale vypracovaných bojů. Odvaha, láska, ochota položit život za dobrou věc, zákeřnost, hamižnost, nenávist, věčný boj a vysvobození trpící duše uvidíte půjdete-li na "Tygra a Draka"

Hodnocení: Netradiční neamerický film který svojí atmosférou dostane většinu diváků. Jestli Vám přijde podivné, že hlavní hrdinové létají, nedivte se, jsou to prostě hrdinové, (veškeré létací a bojové scény byli vytvořeny za pomoci závěsných lan).

Režie: And Lee
Hrají: Chow Yun Fat, Michelle Yeoh, Zhang Ziyi, Chen Chang, Sihung Lung

NiKiS-sk cekni to10/10