11.05.2001
smeti

Dračí doupě - Dungeon And Dragons

P A R E N T A L

ADVISORY

EXPLICIT LYRICS

Goombo, kámo odpusť mi těch pár vulgárnějších výrazů prosím. Bez nich by totiž tahle recenze nevyzněla tak jak bych to chtěl. Když někdo hodlá natočit film na motivy, počítačové hry nebo comixu, dopadá to různorodě, někdy hůře někdy lépe,ale v případě Dračího doupěte, zkurvili autoři co mohli. Nejen, že naprosto pošlapali fantasy legendu, ale přetvořili ji do kopy sraček Být autory původní hry Dračí doupě, přinejmenším zažaluji tvůrce tohoto filmu.

Nejhorší na tom všem je, to odporné vykrádání nespočtu různých filmů. Základ příběhu je vystavěn z části na Star Wars:Episode1, mladá císařka se snaží sjednat mír a chránit své občany, a parta neohroženců ji v tom pomáhá. Další podobnost s filmy jako Indiana Jones a Mumie je také velmi značná. Zlý a mocný čaroděj se hodlá zmocnit žezla kterým bude moci ovládat rudé draky a tím získá gigantickou moc nad vším, jeho věrný sluha Damodar mu v tom má pomoci. Jenže to kouzelníček nebude mít tak jednoduché, dva zloději spolu s trpaslíkem a mladou kouzelnicí mu šlohnou mapu která ho má dovést k onomu žezlu a vlastně zbytek filmu se jen tyto dva znepřátelené tábory bijí o tu zasranou mapu. Původní Dračí doupě  s tímto dílkem společného maximálně tak trpaslíka se sekyrkou a rudýmy vousy, Elfku s dlouhýma ušima kterou naši hrdinové cestou sbalí (nebo spíš ona je) a těch pár draků a možná nějaké ty kouzelníky. Když už jsem u těch draků, tak na první pohled i tříleté dítě pozná, že jsou děláni na počítači, což by zas tak nevadilo kdyby nebyli tak hrozně rozanimovaní. Když se na scéně oběví první drak, vypadá to jako když si z Vás tvůrci filmu dělají prdel, tak komickou příšeru jste neviděli, obzvlášt ve filmu kde by měli draci působit hrůzostrašným a gigantickým dojmem. Narozdíl od toho na Vás působí jako nafetované přerostlé krysy.

Dost už, ale o příběhu, pojdmě se věnovat hereckým výkonům. Hlavní hrdinové jsou jak vystřiženi z nějakého sit-comu a filmové scény by se hodili spíše do nějaké telenovely, než do fantasy filmu. No ono to vlastně jako fantasy film vůbec nepůsobí, nehledě na to, že nese název kultovní fantasy hry. Dračí doupě je komedie, je to zasraná komedie okořeněná milostným příběhem beverlyhills90210like zasazená do rádoby fantasy prostředí, které by mělo být temné, ponuré a brutální, ale je neustále světlo, krev neteče a postavy působí tak legračně, že bych se nedivil kdyby tento film byla parodie na Barbara Conana nebo Rudou Sonju. Oboum těmto filmům vytvořeným někdy v 80 letech šlape Dračí doupě na paty a přirovnat by se dal tak k celovečerní Xeně což je i pro ni urážkou.

Zárukou kvality pro mě byl fakt, že roli zlého čaroděje ztvárnil Jeremy Irons, jenže Jeremy tak hrozně přehrává až to není hezké, vypadá jako když se nemůže vysrat a tlačí ze sebe maximum, jeho obličej je rudý, potí se a ještě navíc si šlape na jazyk. Tímto filmem jsem jak by řekla moje sousedka naprosto zhnusenej, je to ta nejtypičtější amerciká sračka, slátanina všech slátanin. Ty milionkrát dokola omílané scény, zabití jednoho člena party, pomsta, následné obviňování druhých, očekávané milostné vzplanutí mezi dvěma hlavnímy hrdiny, a závěrečná idylka......a nasrat!!!

Abych nebyl tak kritický, Dračí doupě má i pár světlých stránek, například když zlý čaroděj vyvolá démona aby zneškodnil mladou císařku, nějak se mu to nezdaří a místo démona vyvolá perverzní prase které análně mladou vládkyni znásilní, no alespoň to tak vypadalo a já se vesele bavil. Ale ne tak dobře jako tři německé občanky které seděly vedle mne Ty tento film naprosto uchvátil, při milostných scénách se jim z očí řinuly slzy, při vraždění nevinných si zakrévaly obličeje a chytaly za srdce, a když zahynul hlavní záporák nadšeně tleskaly a pokřikovaly "ja..ja ..ausgezeichnet"

Hodnocení: Abych to shrnul a napsal něco závěrem....za žádnou cenu na tento film nechodtě pokud máte rádi Dračí doupě tak jak ho znáte. V opačném případě uvidíte Princeznu ze mlejna v americkém kabátě.

Režie: Courtney Solomon
Hrají: Jeremy Irons, Justin Whalin, Marlon Wayans, Zoe McLellan, Thora Birch, Bruce Payne, Kristen Wilson

guest KRITIK1/10