Dneska je úterý, 23.04.2024, svátek má Vojtěch, venku je 6°C, 76 online
TV 23:07:36

2000
22697x
18.12.2000

Cela

Rádi sníte?, hledáte nové světy? máte divokou představivost a neomezenou fantazii? tak v tom případě je film Cela určený Vám. V tomto bizarnim dílku režiséra Tarsema Singha (Talvin Singh se podílel na soundtracku, že by jakási rodová spojitost?) si Jennifer Lopezová střihla roli psycholožky Catharine která díky počítačovému zařízení proniká do mozku dětského pacienta který trpí schizofrenií. Jednoho dne agenti FBI zatknou sériového vraha Carla Starghera, který brutálním způsobem vraždí dívky a z jejich těl si dělá ,,panenky". Zbývá, ale ještě jedna dívka kterou Stargher unesl a jako všechny své oběti jí umístil do skleněné cely která se do 40 hodin napustí vodou. Agent Novak si vzal do hlavy, že za každou cenu musí tuto dívku zachránit a donutit Straghera mluvit i když se dostal stejně jako již zmiňovaný dětský autista do kómatu. Zde nastupuje opět na scénu nikdo jiný než zatraceně svůdná Jennifer Lopezová která je sexy víc než kdy předtím. Agent Novak jí donutí, lépe řečeno přesvědčí aby pronikla do mozku Starghera a pokusila se zjistit kam uvěznil svojí oběť. Psycholožka Catharin

e se dostane do mozku Starghera, (v této scéně máte možnost vidět docela povedené počítačové animace) a ocitá se v naprosto brutálním, ponurém, temném, depresivním a vražedném prostředí, v mysli totálního šílence a vraha. Podle toho to také vypadá, scéna je postavena opravdu dokonale, jako temná stoka prosakující krví a veškerým zlem celého světa. Catharine nazazí v tomto prostředí na malého Carla Starghera který je jediným dobrem v jeho mysli, snaží se navázat komunikaci s Catharine a zachránit co se dá. Jeho mysl, ale ovládá težký případ schizofrenie a již se nedá zachránit, 99% jeho mysli je temná a zabijácká, ve svém mozku je králem a bohem všeho, může si dělat co chce, nemá omezení, jedno jediné procento jeho duše je vzpomínka na jeho dětství kdy prožíval muka od svého otce, může zachránit vše. Ale co se nestane, Catharine se odpojí z přístrojů, protože již nemůže déle v tomto prostředí vydržet, Agent Novak jí opět přesvědčí aby se vrátila do Starghera. Druhé kolo se, ale příliš nevydaří, zlo ve Stargherově mysli způsobi, že Catharine nedokáže rozpoznat co je realita a co skutečnost (velice známé téma bratří Wachovksých či Davida Cronenberga) a stane se poddanou v jeho temném království. Neohrožený agent Novak se vydává kam jinam než do mozku vraha pomocí třetího zařízení které je jakoby náhodou v provozu :-) a po velice krásné scéně kdy Stargher namotává jeho střeva na ostnatou tyč přesvědčí Catharine, že je ve snu tím, že jí připomene smrt jejího bratra, Catharine se probouzí z role konkubíny a zachrání Novaka před totálním zešílením

. Po nalezení náležitých stop Novak zjišťuje, kde je zakopán pes, nebo spíše uvězněna poslední oběť a vrací se zpět na ,,zem". Odlétá vrtulníkem zachránit dívku a Catharine se po třetí vydává do světa kde je možné vše, tentokrát, ale opačným způsobem a to tak, že nechá Starghera vstoupit do své mysli kde je vše krásné, rostou tam květinky a Jennifer Lopezová vypadá jako jeptiška z chrámu světla. Novak zachraňuje chudinkou malou unesenou dívku v poslední chvili kdy si už pár minut hraje na potápěče bez dýchacího přístroje. Tím, ale film zdaleka nekončí, Catharine stále bojuje se Stargherem ........................

Hodnocení: Myslím si, že s těmito audiovizuálnimy nápady, efekty a dokonale vytvořeným prostředím s neskutečně temnou atmosférou mohli tvůrci vytvořit opravdu geniální film, vytvořili lehce nadprůměrný psychologický thriller. Zvláš't vyvedené jsou lekací scény, kdy se divákovi opravdu zatají dech. Působivé detailní záběry na padjící kapky krve, zvětšené luční koníky poskakující na dně bahnivé stoky, kůň naporcovaný na asi 50 kousků nebopadající Jennifer z hora dolů nebo nahoru zdola vertikálně horizontálně přivázaná za nohu.Záporem filmu jsou snando odhadnutelné situace i samotný závěr.

Hrají: Jennifer Lopez, Vince Vaughn, Vincent D´Onofrio

routom1 R
guest joooo