TV 19:48:09

2000
16411x
13.01.2001
smeti

6. Den

Před časem jsem udělal tu chybu, ze jsem si očekavanim Arnieho velkého navratu pujčil film Konec Sveta, po slhédnuti tohto snímku jsem se rozhodl, ze definitivně seknu s video pujčovnou, odcestuji do Shaolinského kláštera a celý život se budu věnovat meditacím, duševním cvičením a oprostím od své závsilosti na televizi. No ale zjistil jsem že v některých Shaolinských klášterch neni internet a nemají tam ani CD přehrávače, tudíž jsem své filmové závislosti propadl ještě daleko více a po pár dávkách Scorseseho dílech a nějakých těch sci fi vychytávek jsem vyrazil do kina na 6. den. Mé očekávání se neslo v duchu Konce světa, naštěstí to nebylo tak katastrofické i když k menšímu pádu s kola by se 6. den přirovnat dal. Příběh se odehrává v takzváné ,,blízké budoucnosti", v tomto případě je naprosto zřejmé a viditelné vykrádání ze Zemeckisova Návratu do Budoucnosti, auta mají stejný design, v obchodním domě na Vás vybafnou hologramové rybyčky a veškeré platby probíhají přiložením palce na jakousi destičku, apod. Adam Gibson je pilot vrtulníku nazývaného trysko ptéra, se svým kolegou provádí snowboardové výlety pro bohaté. Jednou se Adam vrátí domů celý natěšený na svojí narozeninovou oslavu, nakoukne oknem a vidí sebe se svojí rodinou zpívající happy birthday s idiotskýmy úsměvy na rtech. V provedení rázného kroku mu zabrání jakási futuriskticky vypadjící partička týpků, Adam jim ale zdrhne ve svém/ukradeném autě a všem jim postupně nakope řitě. V této velmi zlé době se mimo zvířecých miláčku klonují i lidé, narozdíl do zvířátek nelegálně. A tak jeden velice zlý člověk dá naklonovat i Adama Gibsona, musí zničit originál aby se nic neprovalilo, ale omylem zničí Adamova kamaráda. Zbytek celého filmu jde jen o Arnolodvo přežití a zachránění unesené rodiny, naprosto klasické situace použité snad v každém akčním filmu a to nechutné vykrádání nejen z Back to the Future. Na konci už ani nevíte kdo je kdo, kdo je klon, kdo neni klon, klon je klon, slon je slon a Arnold Schwarzenegger má přízvuk jako zmrzlý telefonní záznamník jeho herecké výkony také za moc nestojí

Hodnocení: 6. den má i pár kladů, a zajímavých nápadů s klonováním lidí, ale moc se netěšte a radeji nepočítejte s tím, že se Arnold vrátí zase do své podoby, asi to s ním pujde docela s kopce.

Režie: Roger Spottiswoode
Hrají: Arnold Schwarzenegger, Michael Rapaport, Tony Goldwyn, Michael Rooker, Sarah Wynterová, Wendy Crewsonová