TV 07:48:38

2004
Hodnocení čtenáři[11]:
23581x
04.02.2005

Přes noc třicítkou - 13 Going On 30

Přes noc třicítkou je velmi povedenou variací na dnes již klasickou komedii Velký s Tomem Hanksem. Spojuje je nejen hlavní zápletka, která spočívá v tom, že se přes noc z čerstvého puberťáka stane dospělý jedinec (alespoň, co se týče fyzické stránky), který se musí vypořádat s nástrahami všedního života v naprosto odlišném světě, na který nebyl dosud zvyklý, ale také vynikající herecké výkony představitelů ústředních postav.

Zatímco ve Velkém byl hrdina mužského pohlaví v Přes noc třicítkou je to dívka jménem Jenna (Christa B. Allen). Ta je, jako téměř každá, třináctiletá holka nespokojená se svým životem. Jejím přáním je stát se úspěšnou třicítkou. A díky kouzelnému prášku od svého nejlepšího kamaráda Matta (Sean Marquette) se den po svých narozeninách probudí jako dospělá Jenna (skvělá Jennifer Garner), redaktorka svého oblíbeného časopisu Poise, která má ve sprše nahého muže. I když být dospělou byl její sen, je trošku problém, že duší je ještě malou holkou, ale v těle dospělé. Ihned vyhledá Matta (Mark Ruffalo). Jenže zatímco Jenna se stala ženou za jednu noc, pro všechny ostatní uběhlo 17 let…

S tím je spojen druhý podstatný rozdíl mezi Velkým a Přes noc třicítkou (prvním je pohlaví hlavních hrdinů), a to zatímco Josh z prvního jmenovaného filmu se stal dospělým, aniž by se ocitl v jiném časovém období, Jenna „prospala“ 17 let. To znamená, že Josh může začít naprosto nový život, ale Jenna se ocitá přímo ve víru dění a nezbývá jí než se přizpůsobit.

To jistě vyžadovalo velký talent na představitelce hlavní role, ale stejně jako Tom Hanks ve Velkém, i Jennifer Garner rozehrává herecký koncert. Přestože se zatím představila jako akční postava (seriál Alias, Daredevil), komediální poloha jí sedí skvěle. Své postavě propůjčila dětinskou roztomilost a rozvernost, ale i v dramatických okamžicích se neztrácí. Nedokáži si představit nikoho, kdo si jí v Přes noc třicítkou ihned nezamiluje.

To ostatně platí o celém titulu, který si musí každý vyznavač humoru oblíbit. Povedené, řemeslně precizně odvedené gagy musí vyloudit úsměv na tváři i toho největšího pesimisty, a pokud ne, tak nespoutané dovádění Jennifer Garner určitě. Stejně příjemná je i vizuální stylizace, která díky své pestrobarevnosti připomene dětský svět. A hudba pro změnu evokuje osmdesátá léta, která byla ve znamení Michaela Jacksona a Madonny.

Chybou by bylo nezmínit se i o dalších zástupcích hereckého ansáblu jako je Judy Greer (Svatby podle Mary, Vesnice) nebo Andy Serkis, který propůjčil svou mimiku a pohyby Glumovi z Pána prstenů.

Neměl bych zapomenout, že ani tentokráte nebudete ochuzeni o určité morální poučení a romantickou rovinu. Ono poučení je sympaticky naivní – ne všechny sny jsou, i když nám to tak může z počátku připadat, ve skutečnosti tak oslnivé. A co se týče romantiky, tak Jenny se zamiluje, určitě to není těžké uhodnout, do Matta.

Chvála a chvála, nic jiného mě v souvislosti s Přes noc třicítkou nenapadá. Rozverná komedie, která nabídne všechny správné ingredience, který žánr vyžaduje a navíc v hlavní roli oslní Jennifer Garner. Jestliže jste si oblíbili titul Velký, budete z Přes noc třicítkou vysloveně nadšeni. Nese se ve stejném duchu a nabízí stejně neodolatelné kouzlo, jakým disponuje snímek z roku 1988.

Proč byste měli film vidět?
  • Jennifer Garner je doslova okouzlují.
  • Je velmi podobný klasice jménem Velký.
  • Určitě vás rozesměje.
Co se nemusí každému líbit?
  • To, že asi nikdy nepoznáme nikoho tak okouzlujícího jako je Jennifer Garner.
  • To, že je film velmi podobný klasice jménem Velký.
  • To, že neexistuje více titulů, které určitě rozesmějí.

Režie: Gary Winick
Hrají: Jennifer Garner, Mark Ruffalo, Judy Greer, Andy Serkis, Kathy Baker, Phil Reeves, Samuel Ball, Marcia DeBonis, Christa B. Allen, Sean Marquette, Kiersten Warren, Joe Grifasi, Mary Pat Gleason, Susan Egan

guest přes noc třicítkou8/10
guest zuzka
guest RE: fakt supeeeeer- stojí za to!!!