Dneska je pátek, 26.04.2024, svátek má Oto, venku je 15°C, 166 online
TV 14:34:06

2005
15590x
22.02.2006

Deuce Bigalow: Evropský gigolo - Deuce Bigalow: European Gigolo

Film Deuce Bigalow: Dobrej striptér není gejzírem intelektuálního humoru, ale klidně přiznám, že u něj vždy dobře pobavím. Dobrej striptér nabízí sitcomové vtípky, které ale obvykle nejsou trapné a dokonce ani nechutné. Samozřejmě, že někomu tento styl (a také Rob Schneider) nesedne, ale já mezi tyto lidi nepatřím. Proto jsem byl docela nadšený, když jsem se dozvěděl, že se chystá druhý díl, který přesune příběh do Evropy. A jak se Starý kontinent vypořádal s mužskou šlapkou Deucem? Dost svérázně…

Deuce (Rob Schneider) je stále stejné nemehlo, smolař a obdivovatel bradavek. Když se mu omylem podaří (vlastně není to tak úplně jeho vina) poštvat jinak mírumilovné delfíny na seniory s poruchou zraku a je nařčen z pedofilie, rozhodne se uprchnou do Amsterdamu, kam ho pozval jeho kamarád a bývalý pasák T.J. (Eddie Griffin). A je docela překvapen, jak mírné mravy tu vládnou. Tráva se tu kouří o sto šest, prostituce je tu legální. Velký kontrast oproti konzervativní Americe. Sice je trošku nepříjemné, že tu Fanoušci USA občas dostanou cihlou po hlavě, ale to se dá zvládnout. Ale vrah mužských prostitutů je už větší problém. Navíc je z jeho zločinů obviněn T.J.. Deuce se tak musí opět pasovat do role gigola, aby našel tu, která za vraždami nejvýkonnějších samců Evropy stojí…

Jistě, že dívky na které narazí jsou tak trošku jiné. Jedna má hrb jako Sněžku, další uši přes půl hlavy, jiná (rodačka z Černobylu) se „kochá“ penisem místo nosu (a nechtějte vědět, co se stane když kýchne…). Pokračování se tak částečně inspiruje prvním dílem, ale zase tu nejde o tak velké vykrádání, že byste měli pocit neustálého dejavu. Spousta scén je originálních a slušně zábavných. Ale několik je také pěkně nechutných, a i přesto, že jsem viděl žvýkání psího lejna v Prci, prci, prcičky: Svatba nebo gurmánské pojídání spermatu v Sexy párty. Minimálně jeden moment v Evropském gigolovi mě dost zaskočil. Je tu pár uklouznutí, která jsou zbytečně nechutná a filmu moc nepomáhají. Kdyby se scénář trošku mírnil, vůbec bych si nestěžoval. Jak dokázal první díl i bez zbytečného plýtvání tělesnými tekutinami, se dá vytvořit vcelku zábavná komedie.

Někdy se ale daří filmu slušně pobavit. Je tu docela prvoplánovitý humor, ale co, když funguje, tak proč ne. A navíc, nabídne slušnou přehlídku povědomých tváří z celého světa, jako je Alex Dimitriades (Škola zlomených srdcí), Carlos Ponce, Til Schweiger, Lil´Kim nebo Rachel Stevens. Příjemným překvapením pro mě bylo i to, že se film nebojí dělat si legraci z toho, jak jsou Američané „oblíbení“ v Evropě nebo trošku parodovat chování turistů, kteří navštěvují Evropu.

Nakonec ale stejně převládá mírná pachuť, která je způsobená tím, že tu někdo příliš tlačit na pilu. Snaha o občasné znechucení je samoúčelná a nefunguje. Tedy funguje ve smyslu toho, že se vám jednou udělá docela nevolno, ale vtipné to zrovna není. Jiskra prvního dílu tu pořád je, jenže dá trošku více práce jí vykřesat.

Režie: Mike Bigelow
Hrají: Rob Schneider, Eddie Griffin, Jeroen Krabbé, Til Schweiger, Douglas Sill, Carlos Ponce, Charles Keating, Hana Verboom, Kostas Sommer, Bastiaan Ragas, Lil´Kim, Rachel Stevens, Alex Dimitriades

heroeswarrior heroeswarrior