Cenová politika
Cena – hodnota zboží(služby) vyjádřená v penězích. Výše
ceny závisí na
vztahu nab. a pop., kerý se utváří v konkret. čase na konkr. místě pro kon
kr. zboží. Cena napomáhá rozdělovat produkci,orientuje tržní subjekty urč
. směrem,dává možnost ovlivňování tržních subjektů.
Cenové kategorie–
smluvní ceny,kupní,regulované,usměrnované. Při stanovení ceny produk
tů podnik vychází - 1) z cílů podniku b)návratnost investic c)produkce zis
ku d)spokojenost zákazníků e) objem prodeje f)t ržní prodej. 2) z množno
stí podniku (výrobní kapacita, skladování, prostory distribuční
síť 3) z om
ezených vnějších faktorů např výše nákladů, cena ostatních výrobků
síla k
onkurence marže distributorů zákonné předpisy poptávka zákazníků fáze ž
ivotního cyklu produktu. Při volbě cenové politky si musí firmy uvědomit
vysoká cena snižuje poptávku a může působit odbytové potíže. Příliš nízk
á cena nemusí umožnit firmě velký zisk, někdy se také stává, že spotřebite
lé nemusí uvěřit příliš levnémů produktu a nemusí ho považovat za příliš
dobrý. Pricing - proces tvorby cen: probíhá v těchto fázích 1) odklad popt
ávky 2) odklad reakce konkurence 3) stanovení očekávaného tržního podd
ílu 4) volba vhodné cenové strategie 5) výběr efektivnívh odbytovýh cest a
prodejních metod.Metody stanovení ceny – faktory ovlivňující
cenu: ná
klady,poptávka,konkurence.Odvození ceny od výr. nákladů – Při tvorbě
ceny vycházíme z nákladů na jednotku produkce, které zvýšíme o urč. přir
ážku(očekávaný zisk) sečteme-li tyto 2 položky získáme cenu výrobku. Ne
výhody metody– nepřesnost, malý ohled na požadavky trhu a spotřebitel
ů, malá pozornost věnována chování konkurence. Ceny založené na odha
du poptávky– Mezi množstvím zboží které zákazníci požadují a cenou je
vztah.Nízká cena výrobků či služeb je významnými psychologickým fakto
rem, který působí na růst poptávky na trhu. O cenové citlivosti rozhoduje z
ejména.
Copyright © 2000-2023 teenage.cz. ISSN 1213-9564. Jakékoliv šíření toho taháku/referátu/.., nebo jeho částí (zvláště pak na BLOGY) je bez souhlasu autora zakázáno!!!
TIP: Použili jste i Vy tento tahák/referát..? Podělte se v komentářích o Váš názor a přidejte vlastní bodové hodnocení!