2003
Papagájův hlasatel
11165x
23.05.2004
Orge

Zeměžluč - Systém kanibal

Po šesti letech tato legendární punková skupina vydala další řadové album. Už je to sice dost dlouho, co vyšlo, ale myslím, že stojí za to se za ním ohlédnout a popsat jej především proto, že většina hudebního publika nemá o této kapele fungující už od dob komunismu vůbec ponětí. Zeměžluč totiž funguje na nekomerční scéně a jejich nahrávky se běžně neobjěbují v hudebních obchodech, výjimkou jsou snad obchody s punkovými "potřebami" jako např. Lumber's shop v Brně, jinak lze jejich hudbu sehnat ře internet u jejich labelu či v punkových distrech, tolik tedy k distribuci a teď přejděme k desce samotné.

Je to sice šest let od poslední nahrávky, ale při prvním zapuštění a poslechnutí zjišťujeme že se toho moc nezměnilo, že je to prostě stará dobrá Zeměžluč. Tato kapela má velmi charakteristický zvuk, který nemusí sedět každému uchu, ovšem uchu punkera bude sedět více než dosti. Kapelu tvoří tři členové - Šoty - basa, zpěv; Eda - kytara, zpěv; Sam jr. - bicí zpěv. - a šlape jim to bezvadně. Bicí, které jsou v punku základem, jsou velmi rychlé - poga - a působí velmi lehce a dokážou pěkně rozproudit krev v žilách, nejde o žádné těžkopádné přebasované "hromobití", které je tak typické např. pro Limp Bizkit a jim podobné. Basa s kytarou zde tvoří celkem jednolitý celek, převládají durové jednoduché riffy, občas se objeví nějaké to jednoduché sólo, či efektík. Zpěvy jsou kapitolou samy pro sebe. Páteří vokálů je Šotyho hluboký moralistický hlahol, Eda se Samem se přidávají v refrénech a většinou mají druhé a třetí hlasy.

Texty jsou absolutně bombastické. Převládá zde společenská a politická kritika prokládáná názory členů kapely - to byste u rádoby punkerů typu Blink 182 hledali jen marně. Dalo by se říci, že Zeměžluč i tímto albem potvrdila že hraje pravý nefalšovaný punk se vším všudy - s kritikou thohodle systému a s notnou dávkou moralismu. Osobně musím přiznat, že jsem se s nimi názorově ztotožnil. Nutno dodat, že žánr, který tato kapela hraje je dvojsečná zbraň - lidem, kteří se staví proti současnému stavu této společnosti se okamžitě zalíbí, naproti tomu lidem, kteří žijí konzumním způsobem života a kašlou na to, co se kolem nich děje a pouze žerou to, čím je média krmí, tedy těm se Zeměžluč na stopro líbit nebude, takže hodnocení nechávám na každém z vás - prostě si to sežeňte, poslechněte a posuďte sami.

guest ratiškovice
guest punk as fuck!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
guest jhbgol1/10