16938x
06.09.2003
zero

Placebo + Ecstasy of Saint Theresa - Malá sportovní hala. 5.9. 2003 (report)

placebo

placebo

Dali jsme si sraz s Acidem u nějaký tekoucí žumpy před parkem Julija Fučíka už někdy kolem 18:00, protože jak všichni víme, času není nikdy nazbyt. Po dávce mortální coly u stánku nějakýho kolotočáře, jsme minuli váguse s nápisem "koupím párek" na tácku a začli atakovat frontu lidí před halou, kde skoro všichni vypadali jako Molko. Natěšeni na Brianovy lovesongy jsme ještě s poruchou rovnováhy po destruktivní cole vpadli dovnitř. Celá akce byla podivně přesunutá na 19:00, a tak extáze najela něco málo po této magické hodině. Nejdřív jsme si říkali, že jsou asi všichni značně zkouřený, ale nakonec skladby neon, pluto, i am (not really) optimistic, vyzněly hodně suprově. (To jsme ještě netušili, že jde o vrchol večera.) Samozřejmě Honza Muchowů je frajer jak se patří, a ani Káťa Winterů nezaostávala pozadu. (Dokonce jsem si chvílema řikal, že to je asi fakt hodně milá a hezká slečna.) Potom jsem taky zaregistroval člověka obsluhující blíže nespecifikovaný přístroj, ale nejvíc nás, fanoušky asi rozložil borec svou dechovou bítovou sekcí. Asi si na extázi trochu víc posvítim. Po této výtečné šou, jsme se rozhodli nacpat co nejvíc dopředu. Acid díky své velikosti skřeta zkušeně podlézal lidem mezi nohama, aniž by se musel jakkoli skřivit. (To je možná výhoda, ale zase koukat celej koncert nějaký ženě na její třímetrovej podvozek?...) Placebo rozjeli set inštrumentálkou bulletproof cupid a potom už takříkajíc srali hity z rukávu. Brian je pěknej kluk, tak bylo v davu vidět hodně bukálů (rozuměj homosexuálů.) Fanoušků z Brna přijelo taky hafo a věta "Kemo, voplodni mně zofálku." byla slyšet poměrně často. (Sorry Siky :-))

placebo

placebo

Z nového alba vybrala Molkova parta požehnaně skladeb a přestože zvukaři ten večer byli poměrně vysolený, skladby jako special needs, protect me from what i want, plasticine, english summer rain nebo centrefolds vyzněly poměrně rozumně. Ze starších bych si dovolil připomenot klasiky: black - eyed, special k, hodně vostře zmáknutá taste in men, nebo every you every me, ... Stefan střídal basu s kytarou a ve skladbě centrefolds, se vyšvihl před holkama jednoprstovou melodií na klavír. Že je to bukál věru veselá kopa si určitě všiml každý. Na jeho šlachovité tělo a vyjetý srandičky byl pohled k popukání. Tříčlené kapele na podiu ještě pomáhal kytarista/basák a patrně klávesista. Ovšem díky již zmíněným vysoleným zvukařům jeho nástroj postrádal to nejdůležitější. A sice to, že nebyl slyšet. (bitter end) Placebo nakonec přidávali dvakrát, což je u některých zahraničních kapel docela sci-fi záležitost, a tak si získali srdce všech na place. Dokonce i cccp 60-ti letého rockera, který nás celou dobu s Acidem ohrožoval svým bengálským pogem a pobrukováním Molkových textů. Brian by mohl energii rozdávat a Stefan je taky dobrej herec. Steve potom doplňuje tuhle dvojci dokonalym bubnováním. Koncert proto byla docela živá záležitost, ale po zvukový stránce dost průmerná. (No, vybíral jsem mezi průměrná a podprůměrná, tak to nakonec dopadlo tak, jak to dopadlo.) Jinak si myslim, že Placebo je občas trochu přeceňovaná kapela. Ikdyž Molkův hlas je jedinečný, jejich skladby jsou trošku jednodušší. (pure morning) Všichni ale víme, že v jednoduchosti je velká síla. Proto máme rádi Placebo.

Po koncertě jsme šli na jedno (takže + - 6) na Placebo after party do Stromovky. Jelikož je Acidovi 14 a mě 16 (Zdravíme Sikyho ženu :-)) nejdřív nám nechtěly nalejt (zdravíme barmanky), ale pak se vše samozřejmě vysvětlilo. Podle Acida byly barmanky totálně sjetý, podle mě jen silně krvácely. To nic nemění na tom že after party byla vcelku o ničem. (Skoro furt hráli Placebo.) Když už jsem o sobě skoro nevěděl, rozhodl jsem se odejít a nechat Acida na pospas dominantním barmankám. Ten radši utekl do sklepních prostor vymazat si paměť alkoholickou břečkou zvanou pivo.

setlist:
  1. Bulletproof Cupid
  2. Alleric (To Thoughts Of Mother Earth)