2001
Earache
19187x
05.03.2004
bod00mer

Mortiis - The smell of Rain

K Mortiis jsem se dostal "poměrně" náhodou.Osobně mám postoj k elektronické hudbě dosti odmítavý a tak jsem si toto cd sehnal jen proto, že hlavní člen, samotný Mortiis je bývalý baskytarista mé oblíbené black metalové kapely emperor. Krásný obal, který ostatně můžete posoudit sami, mě dal najevo, že se na necelou hodinu odeberu do říše fantazie..První tóny mi lživě sdělily, že jsem se těšil nadměrně a po první, pro mě nudné sladbě, z které jsem měl pocit jako bych poslouchal atmosferičtějšího mobyho, jsem chtěl cd vrátit do obalu, naštěstí pro mě jsem to nestihl a tak jsem si vychutnával začátek druhé skladby, který naznačoval, že musí přijít něco nového, bicí a industriální pískot, do kterého po minutě vstoupilo razantní tempo obohacéné ještě o ženské vokály, mě málem srazilo k zemi, to jsem ale ještě nevěděl kdy do toho vstoupí onen skřet Mortiis, jeho typicka recitace, která si s vámi vyložené hraje, se po chvíli přemění v řev a celek nebezpečně připomíná neměcké Das Ich, čímž by šla originalita skladby razantně dolů, strach mít samozřejmě nemusíte, celé se to vyžehlí a co víc skladbu povznese do nebeských výšin, když uslyšíte zatracencův čistý zpěv, v tu chvíli vám dá opravdu potíž neponořit se do toho světa magie s ním.. Následuje další a další skladba, každý koho znám má na nejlepší skladbu aba jiný názor, pro mě to je bezesporu 7. skladba Marshland, která má tak působivý refrém, že jiný úmělec toho dle mě těžko dosáhne a když nad tím tak přemýšlím, není tam jediná skladba, která by v sobě neměla velký kus industriálu a která by byla špatná, to jen díky tomu, že je vše poskládáno tak, že to působí o kus dramatičtěji než většina podobných kapel(jsou nějaké takové?).Otázkou nadále zůstává, jak se někdo kdo se tolik let věnoval hraní na basu v metalové kapele, rozhodl začít tvořit tento styl hudby..

mortiis

mortiis

Starší alba určitě více obsahovaly prvky ambientu a doom metalu a i přesto že The smell of Rain obsahuje více chórů a popu(nenechte se zmást) je o kus zajímavější než všechny předešlá..
Proč "jenom" 8/10?Časem si vybereté pár skladeb,které budete poslouchat a na ostatní zanevřete, ty oblíbené se vám časem oposlouchají a na cd nebudete mít chuť ;).Ale to je jen subjektivni pocit.
Celkově to je originální výtvor, který vám je schopen přidat na depresy a donutí vás při poslechu neustále nad něčím pšemýšlet, jestliže se vám to zalibí a přeci jen byste to chtěli o kousek tvrdší, tak sáhněte po starsich deskách, které jak jsem již řekl obsahují více prvků a metalová historie tam je razantně znát..Zaíimalo by mě, zda-li si Mortiis nechal udělat plastiku ;]
Někomu Mortiis připomíná skinny puppy, či začátky Marilyna Mansona, takže i příznivcům těchto kapel je tato deska určena!

..

Jak to po sobě přečítám, tak mám pocit, že jsem první skladbu moc shodil, jen si myslím, že je špatně zvolená na úvod desky...To je vše :)