TV 20:08:11

1997
Polygram
10130x
14.10.2000

Mono - Formica Blues

Triphopové duo Mono, tvoří vokalistka Siobhan De Maré a muzikant Matrin Virgo. Hlavní kvalitou jsou vokály zpěvačky, které skvěle zapadají do pomalých rytmů a zvuků syntezátorů. Jejich album Fromica Blues vydané v roce 1997 je nabité jedenácti songy, jeden z nich, se oběvil na soundtracku k La femme Nikita.. Mono vynikají hlavně svou atmosférou, každý song je hodně propracován, syntézy se krásně prolínají s pomalými beaty, a hlas Siobhan De Maré si Vás naprosto podmaní. Mono jsou sice downtempoví, ale asi ve dvou, možná třech skladbách máte možnost slyšet samplované drum ´n bassové bycí loopy, které ovšem jen skvěle dokreslují živé bicí. Celé album se nese v pochmurnějším zvuku, až na skladbu, Disney town a High life. První song se jmenuje Life in Mono který se na albu oběvuje ještě v jedom mixu, je to docela příjemná skladba. Druhý song, nese název Silicone, je to již zmiňovaná skladbička ze seriálu Brutální Nikita, (jestli se nemýlím), řekl bych že je to určitě nejlepší věc z celého alba. Třetí track se jmenuje Slimcea Girl, je to nejkratší věc z celého alba, má 3:50 a máte v ní možnost slyšet zajímavou melodii hranou na klavír, a občasné zatroubení na saxík. Čtrvrtým songem je The Outsider, je to hodně pomalá vyklidněná skladba, s celkem ambientějšími samply. Pátým songem je již zmiňovaný nejdelší (6:37) Disney Town, hrozně mi připomína muziku americké Dusty Springfielld (Sondtrack k filmům Pulp Fiction, Sbal Prachy a vypdni atd....) The Blind Man je šestý song z tohoto alba, obsahuje opravdu skvěle syntézy a spoustu skvělých samplů. High life je sedmý song v pořadí, je to ten druhý z již zmiňovaných veselejších věcí (tím nechci říct horší) Je to skladba která by se skoro hodila do nějakého muzikálu, je znát že zpěvačka je opravdu profesionálka. Playboys je osmá a zárověn nejenergičtější skladba, skoro až breakbeatová, myslím že tento song by se hodil do Nikity víc. Devátým songem je Penguin Freud se božskou trumpetou a klavírem, tato skladba má silný jazzový nádech. Hello Cleveland, je předposlední song, a jako v jediném se v něm neobjeví vokál, místo něj je zde hodně zajímavých samplů. A poslední track se jmenujeLife in Mono Alice Band mix, tato skladba má podle mě nejlepší bubny. Abych to všechno shrnul, Mono tvoří zajímavou, pomalou muziku s hodně skvělýmy samply a vynikajícímy vokály. Myslím, že stojí za to si desku Formica Blues koupit, nebo alespoň poslechnout.

tracklist
  1. Life in mono
  2. Silicone