epic records
Hodnocení čtenáři[12]:
18932x
22.06.2002
mulphia

Korn - Untouchables

Na celém světě děti koRnu od vydání posledního (čtvrtého) alba "Issues" v roce 1999, očekávali vydání alba nového a v pořadí logicky pátého. Nejdříve (tak jak to již bývá) vyšel pilotní singl "Here to stay", který naznačoval, že koRn nestratily nic na dravosti. koRNn jsou kapela, která opravdu tvrdě pracuje na svých nahrávkách a je to samozřejmně znát. "Untouchables" je typické koRní (kouzlo) album, ovšem objevující naprosto odlišné teritorium což je ovšem dáno přirozeným vývojem hudebníků. Album je podle mého mínění plné naprostých pecek. Album je podle mého mínění také nejlepší album od koRn. Album je podle mého mínění mimochodem naprosto dokonalé. Dnes jsem v práci od 09:00 a jak tak koukám je 17:09 a od rána mi tady nehraje nic jiného. Neunavuje mně to ba naopak. Nutí mne neustále otáčet potenciometrem hlasitosti doprava. Album obsahuje 14 skladeb a otvírá ho právě již výše jmenovaný singl "Here to stay".

Klasické kořeny korRn (kolegové z anglicky mluvících zemích používají termín "heavy as hell") tvrdé a nádherně melodické stejně jako následujících 13 skladeb. Následuje "Blame" s klasickou Fieldyho basou stejně jako v "Bottled Up", "Hating" (mlátim právě hlavou o monitor "The life, the hurt, the pain, the hate / Really can't fuck with me / There's no where else to go - Taking something for nothing / Watch me as I fall"), a "I'm Hiding". Skladbou, která Vás zaručeně dostane se tedy stává dokonalá "Thoughtless" stejně tak jako následující "Hating". Album "Untouchables" však muže být také výpovědí o tom jak se Jon řítí opustit tento svět. Téměř každá skladba je inspirovaná jeho neštastným životem mučeným týráním, drogami, úzkostí a strachem. "Embrace" je takovým příkladem "All my feelings have been eating all of me / Feed inside / Is there something wrong with me?".

V "Beat It Upright" se Jonathan Davis vypořádává se svojí teenagerskou homosexuální reputací, možná se jedná o formu sebeterapie (což je u Jona celkem běžná záležitost), možná si ze sebe prostě jenom dělá legraci. Ovšem na jednu stranu (po tom co víme z předchozích nahrávek) slysíme naprosto užasnou gigantickou rockovou hvězdu, na straně druhé ovšem čím je skupina slavnější o to horší mohou býti problémy a proto "Wake Up Hate" což je bez nadsázky pravděpodobně nejtvrdší a nejagresivnější skladba kterou jsem kdy slyšel. A zakončení alba necháváme na "No One's There" což je podle absolutně nejlépe zazpívaná skladba kterou kdy Jon udělal (nejleší pasáž začíná na 3 minutě a to co předvede v 3:25 Vás zaručeně roseká). *doprdele mám chuť něco udělat, chce se mi brečet, ale raději chci stát na skále nad městem a řvát na tenhle zkurvenej svět. pozn. autora. Opravdu mi z toho poprve zaskočilo a teď mi prostě leze mráz po zádech. Za povšimnutí také stojí cover art jenž má na starosti mladý umělec Eric White z New Zorku jenž svůj styl označuje jako Hyper-anal surrealistic anti-norman rockwell olej na plátně. Jednoznačně tedy koRn - Untouchables má u mně 10 z 10.

tracklist:
  1. Here To Stay
  2. Make Believe