Epitaph
16287x
02.03.2004
necrofil

Error - Error EP

Obal

Až se budete hodně nudit a budete chtiví nové neoposlouchané hudby, připravte si kvalitní a hodně výkonný mixér. Nacpěte do něj hudební projekty Prick, Prodigy, Aphex Twin, Rob Zombie, Alec Empire/Atari Teenager Riot, Dillinger, Skinny Puppy, Nine Inch Nails a Ministry. Přisypte k tomu všemu punkovou a industriální influenci a hodně schopného programátora. Zapněte mixér na nejvyšší výkon, pro jistotu s ním můžete samy začít ještě zběsile mávat a hrkat, případně pobíhat po místnosti a vykřikovat psychopatické fráze. Když tento proces budete provádět minimálně hodinu, budete obdařeni finálním produktem v podobě nového EP projektu Error.

Error je sice nová hudební entita, skládá se ale ze zkušených hudebních osobností, v některých případech by se dalo říci přímo z veteránů. V čele stojí Atticus Ross, výborný producent, programátor, engineer atd., kterého asi většina lidí zná díky jeho projektu 12 rounds. Za zmínku stojí také jeho spolupráce s Clintem Mansellem, Zackem De La Rochou, Rancid. Kapitolou sama pro sebe je pak dlouholetá spolupráce s Trentem Reznorem (NIN), a Maynardem Jamesem Keenanem (Tool, A Perfect Circle), kdy se z Atticuse stal stálý člen mystického, již 8 let netrpělivě očekávaného projektu Tapeworm. Momentálně Ross pomáhá Reznorovi s dokončováním již 5 let očekávaného alba Nine Inch NailsBleedthrough. Další součástí Erroru jsou Atticův mladší bratr Leopold a hlavně pak Brett Gurewitz. Brett je objevitelem Bad Religion, zakladatelem samotných Epitaph Records (u kterých Error vychází), a producentem více než 100 punkových kapel. Vokály zde zajišťuje Greg Puciatto z Dillinger Escape Plan.

Album otevírá skladba Nothing’s Working. Po půlminutovém, zvědavost vzbuzujícím intru započne nečekaná sonická apokalypsa. Error vás začne nekompromisně drtit svým šíleným tempem a neuvěřitelnou zběsilostí zkombinovanou s nefalšovaným elektronickým chaosem. Občas sice nastane uklidnění v podobě téměř relaxačních pasáží doplněných o příjemně znějící vokál, je to ale jen klid před další nekontrolovatelnou zvukovou bouří. Druhá skladba Homicide začíná 40 sekundovou ambientní plochou, která se ale následně transformuje do klasického běsnění známého z předchozího kousku. Za všimnutí stojí velmi dobrá vokální performace a zejména pak hodně zajímavě vyřešené back vokály při chorusech. Na dalším songu Burn In Hell zpěvák ze začátku vykřikuje jako totální retard, v refrénu ale začne velmi zajímavě zpívat o vítaní tarzana v pekle a bezchybná instrumentální část tak začne song dostávat do velmi zajímavých dimenzí. Ke konci se dočkáte ještě hororového vybrnkávání spojeného s psychopatickými skřeky a celkově se tak jedná o možná nejlepší část celého EP. Předposlední skladba Jack The Ripper začíná dokonale atmosférickou předehrou evokující temnotu nočního Londýna. Následuje ohlášení příchodu Jacka Rozparovače a song se po důkladném rozjezdu přemění v pravděpodobně největší nářez na celém EP. Poslední song Brains Out svým úvodem, ale vlastně i celým zbytkem opravdu hodně připomíná experimentátory typu Alec Empire. Vokály jsou v této skladbě navíc opravdu hodně dobře zdistortované. Elektronická mutace vokálů zní v mnohých případech naprosto směšně, u Error je to ale právě naopak. Nejen že jí to neškodí, ale naopak se stává její nezbytnou součástí.

Při poslechu Erroru si zákonitě budete muset všimnout opravdu excelentní produkční práce. Všechno je nádherně chaoticky převrstveno přes sebe, vyfiltrováno, každý zvuk sedí a má své přesně určené místo a vzniká tak vlastně úžasně harmonický celek. Použito bylo také nepřeberné množství poměrně unikátních samplů, zvuků a hluků. Celý komplet je precizně zmixován a je na něm znát, že práci odvedli opravdoví profesionálové. Vede mě to k myšlence, že Rossova kontribuce na novém NIN albu může přinést skutečně velice chutné ovoce.

Stopáž Erroru sice nedosahuje ani 20ti minut a EPčko obsahuje jen 5 songů, což sice není bůhvíjak převratné množství, má to ale zásadní výhodu, že na celém albu nenajdete jediný špatný track. Jeden masterpiece vedle druhého zde sedí. Pokud máte náladu na hodně hlasitou, agresivní, elektronickou a experimentální zběsilost, pak by vás Error neměl zklamat. Error je hudba, která eradikuje vaše sousedy, hudba která zničí vaši rodinu a totálně vám oddělá uši, vy ji ale i přesto budete milovat. Je to hudba, díky které budete mít chuť vzít palici a jít s ní poskakovat na ulici a mlátit totálně do všech lidí. S výjimkou Broken od NIN si nepamatuju na EP, které by mě oslovilo takovým způsobem jako právě Error. Do konce roku má Error vydat také plnohodnotné full-time album, takže get ready.

Error EP vyšlo 24. února pod hlavičkou Epitaph. Za zmínku stojí také nádherně vydesignovaná plasticky-kovová krabička ve které se Error prodává. Díky totální zaostalosti, demenci a neschopnosti ČR, ale asi ne u nás :(.

Délka: 17:10

Tracklist:
  1. Nothing’s Working