2001
17595x
30.03.2001
smeti

E-Wire - Rock Café 29.3.2001 (report)

obal desky

Do Pražského Rock Café na Národní třídě zavítala ve čtvrtek 27.9.2001 návštěva z Kutné hory v podobě dvoučlenné kapely E-wire, kteří vystupovali před skupinou Immunology Pár minut před 21 hodinou stáli již oba dva členi začínající elektronické kapely na tmavém podiu a vyluzovali ze svých dvou počítačů všelijaké převážně agresivní elektronické zvuky. Co se týče zpěvu, se oba členi střídali, vzájemně se skvěle doplňovali, na nic si nehráli a byli dokonale sehraní.

Ještě dříve než E-wire, v Praze vystoupili jste měli možnost slyšet na Radiu1 v pořadu Zorana Stehlíka EBM´s not dead, tři skladby této skupiny, z toho jednu česky zpívanou "Nechci být sám" která v živém podání zněla ještě o něco lépe. Celý koncert měl skvěle temnou atmosféru kterou dokresloval kouř z cigaret kterých jeden ze zpěváků spořádal za dobu zpívání poměrně značné množství , což jen dodalo na tvrdosti jeho hlasu. Vystoupení trvalo přibližně hodinu, všechny skladby měli originální nádech trošku podobný Front Line Assembly a skvělé texty, mimo jiné také zazněla předělávka od Depeche Mode a song pro příznivce hry Dungeon Keeper. E-wire, sice neměli kytaristu ani bubeníka, ale jejich muzika byla natolik dobrá, že nikomu nemohlo vadit, že na podiu nevidí poskakovat kytaristu. Zejména bicí byli tak propracované, že každý úder basáku jako by přímo narážel do Vašeho žaludku, činely trhaly Vaše uši na kousky a velice dobře sladěný zpěv Vám procházel celým tělem. Momenty kdy E-wire,zrovna nezpívali byli vyplněny zajímavými samply a skvělými melodiemi.

Osvětlení a Ozvučení bylo velice dobře udělané, muzika nebyla ani příliš nahlas, ani moc potichu, všechno bylo tak akorát jak to má být. Veliká škoda byla, že v publiku Rock Café bylo ve chvíli koncertování této Kutnohorské elektronické dvojice přítomno velice málo lidí. Ti co byli v sále stáli většinou přitisknutí ke stěnám nebo úplně vzadu, ale za chvíli se už pohybovalo i pár lidí ve předu. Jestli budou E-wire, hrát v Praze znovu, určitě bude na jejich vystoupení chodit víc a víc lidí, protože ti kteří byli přítomni, včetně mě si koncert vychutnali a každou skladbu ocenili potleskem. Mě osobně zůstal v paměti úplně poslední song "alone factory" který se nesl v nepatrně pomalejším rytmu, ale byl nabitý energií stejně jako všechny ostatní.

Tím se pomalu, ale jistě dostávám k závěru koncertu. Když dozněl poslední zvuk, vytahali E-wire, veškeré dráty ze svých počítačů, odvezli si je na černém stolečku, a všem popřáli dobrou noc. Doufám, že se budeme moct těšit na jejich další vystoupení, protože tohle bylo vynikající a doufám, že ti co na koncertě byli se zmíní svým známým aby na E-wire, přišlo ještě více lidí.

seznam odehraných skladeb.
  1. Opening
  2. Your time has flow