2003
Pandaimonium Rec.
23141x
15.10.2003
Steelrose

Clan Of Xymox - Farewell

Zbrusu nové album Clan Of Xymox „Farewell“ vyšlo 8. září a zajisté potěší nejen fanoušky této holandské kapely, ale i příznivce elektroniky. Je zřejmé, že hudba COX stále více přibírá prvky právě z tohoto žánru a ne nadarmo si už stačila skupina od mnohých recenzentů vysloužit nálepku „dark goth electro“, což ostatně docela sedí :-) a v případě „Farewell“ snad i dvojnásob.

Možná, že se COX dali inspirovat některými elektronickými remixy z předchozího dvojalba a tím vnesli do své vlastní produkce opět cosi nového. Ať už se jedná o pilotní singl „There’s No Tomorrow“ nebo sedmou „It’s Not Enough“, která jakoby byla přímo vystřižená z repertoáru Front 242, elektronický kabátek Xymoxům hodně sluší a dovedou ho prezentovat vskutku znamenitě!

Vedle svižných tanečních kousků („Cold Damp Day“ nebo cureovské „Into Extremes“) tu samozřejmě nechybí pro COX typické pomalejší atmosférické skladby navazující na tvorbu kapely v 80. letech, jako tomu je v případě „Losing My Head“ či „One More Time“. Jít s dobou a kombinovat moderní sound s typickými postupy a osobitou atmosférou starších desek se také stalo hlavním záměrem kapely od roku 1997, kdy se opět dali dohromady. V souvislosti s návazností na starší produkci COX se mi v případě „Farewell“ vybavuje výborné album „Twist Of Shadows“ – obě toho mají, řekla bych, hodně společného.

„Farewell“ je jen dalším důkazem, že Ronny Moorings a jeho partička prostě nedovedou udělat špatnou desku a je jisté, že od nich v budoucnu ještě ledacos dobrého a příjemně překvapujícího uslyšíme!

1. Farewell
  2. Cold Damp Day