Dneska je čtvrtek, 25.04.2024, svátek má Marek, venku je 3°C, 132 online
TV 01:52:17

2005
7843x
25.01.2007

Zuřivost v krvi - Jing mo gaa ting

Vždy jsem věděl, že jsem se narodil na špatném kontinentu. Knedlo-vepřo-zelo bych hned vyměnil za pravou „čínu“, tělocvik v červených trenýrkách a „jarmilách“ za kung fu a Karlův most za Velkou čínskou zeď. Už od dětství mě to táhlo do Asie a její kinematografie je pro mě příslibem vynikající akční zábavy. Je sice pravda, že v našich kinech se moc často filmy z Hongkongu neobjevují (až na výjimky jako Tygr a drak, Hrdina nebo neakční dramata), ale alespoň, že ve videopůjčovnách člověk čas od času narazí na DVDčko, ze kterého koukají asijští holky a kluci s katanou v ruce. České překlady názvů jsou sice obvykle tak překroucené, že se člověk musí pousmát, ale to se dá přehlédnout.

Zuřivost v krvi (známější bude asi název House of Fury) jsem uviděl v regálu videopůjčovny náhodou. A hned jsem po ní musel hmátnout. Netušil jsem, že se do české distribuce vůbec dostala. Stalo se a pokud alespoň trošku inklinujete k bojovým uměním, tak můžete být jen a jen rádi. Už jen proto, že na choreografii bojových scén pracoval Woo-ping Yuen, který se staral o akční momenty v Kill Billovi, Matrixu nebo Fearless.

Jeho ruka a cit pro styl je znát. Souboje nejsou úplně dokonalé a opět se tu objevuje nepříjemný nešvar závěsných lan (přece jen, člověk, který má i jen základní informace o gravitaci pozná, že to, co se děje na obrazovce lidská bytost vlastními silami nemůže zvládnout nebo snad znáte někoho, kdo skočí do vzdálenosti 10 metrů?), ale i tak jsou vysoce nadprůměrné a mají výtečný spád.

V hlavních i vedlejších rolích se tu objevují nejen někteří z nevýraznějších mladých asijských herců jako Stephen Fung, Charlene Choi, Gillian Chung nebo Daniel Wu, ale také proslulé legendy jako Anthony Wong Chau-Sang. Osobně jsem rád, že si tu zahrál i můj oblíbenec Jon Foo, kterého jste mohli vidět například v Tom Yum Goong s Tony Jaaem (hvězdou thajské hitovky Ong-Bak).

Ve vedlejších rolích se představili opravdu výteční bojovníci (ne snad, že by hlavní postavy neztvárnili herci, kteří neumí kopat zatraceně rychle a vysoko), takže jsou bitky opravdu lahůdkové. Občas jim k bezchybnosti něco málo chybí, ale není toho moc.

Jelikož jde o akční komedii, tak je tomu přizpůsoben i příběh. Točí se kolem otce (Anthony Wong Chau-Sang), který se musí starat o své dvě děti Natalie (Gillian Chung) a Nickyho (Charlene Choi). Ty jsou v pubertě a rodič, který jejich kamarády oblažuje historkami o jeho špiónské minulosti, přestože pracuje jako masér, není zrovna svými potomky oblíbený. A spory občas vzniknout i mezi sourozenci. Jenže zatímco my jsme zvyklí, že hádky o ovladač, vrcholí maximálně tím, že ségra kouše a brácha žaluje taťkovi, v této rodině je to řešeno trošku jinak - pěkně zběsilým soubojem. Legrace ale končí ve chvíli, kdy je tatík unesen a jeho dětem nezbývá, než ho zachránit. Dokonce zjistí, že všechny ty „pohádky“ o agentech nebyly lživé (i když byly trošku přitažené za vlasy).

Humor není naštěstí tak praštěný a někdy je dokonce i vtipný. A námět s rodinkou, která své problémy řeší s pomocí Wu Shu, to také není špatné. Prostě Taková normální kung fu rodinka.

Připravte se na svět, kde vám zadek nakope důchodce i kluk ze základní školy, který se umí s bo ohánět jako málokdo. A je to svět lákavý. Zuřivost v krvi je velmi slušná akční komedie, která nemá žádnou výraznější slabinu. Je zábavná, dynamická, nemá hluchá místa a ani s dramatickými momenty to nepřehání, jak mají asijské filmy ve zvyku.

Režie: Stephen Fung
Hrají: Anthony Wong Chau-Sang, Stephen Fung, Charlene Choi, Gillian Chung, Michael Wong, Josie Ho, Jon Foo, Winnie Leung, Daniel Wu a daší

Hongkongskou akční kinematografii...