TV 20:50:44

2004
Hodnocení čtenáři[12]:
10023x
03.05.2005

Yamakasi 2 - Velká výzva

Někdy se na pultech videopůjčovny objeví filmy, o kterých jste nikdy neslyšeli. Jestliže po nich ze zvědavosti sáhnete, pak většinou litujete. Přece jen, distributoři už vědí, u kterých titulů investovat do reklamy a u kterých ne. Občas se ale stane, že je náhodně vybraný film mnohem lepší než byste očekávali. To platí i pro Yamakasi 2 (to vás asi nepadlo, když jste si přečetli tento úvod).

Přiznávám, že hlavním důvodem toho, že jsem po titulu sáhl bylo to, že název zněl asijsky a na přebalu byla vyfocena pohledná slečna. Bojová umění to je moje láska a ženy, které je zvládají, tak to je něco, co mě přivádí do stavu blaženosti. A protože se zdálo, že obojí tento film má, tak jsem se rozhodl, že DVD vyzkouším. I když mi sice unikl první díl (určitě si ho vypůjčím), říkal jsem si, že určitě dějové neznalosti mi zase tak vadit nebudou. Čekal jsem, že Yamakasi 2 je klasické nízkorozpočtové „béčko“. Byl jsem, ale příjemně překvapený. Francouzi (ano, film je z Francie) si totiž očividně dokáží poradit i s mnohem menšími financemi, než například Američané, ale přitom natočit povedený titul.

Nepředpokládám, že by tento projekt trhal rekordy návštěvnosti v našich kinech (ne, že by se tam objevil). Ovšem myslím, že ve Francii se určitě uchytil. Velkou výzvu doporučím především mladšímu publiku. Ti budou určitě spokojeni. Yamakasi 2 je film, který sází na povedenou výpravu, sympatické herecké obsazení a vcelku povedené akční scény.

Příběh je, jak je u francouzských akčních filmů obvyklé, poměrně překombinovaný. Ve zkratce jde o to, že se skupina mladíků, kteří se baví tím, že předvádí různé akrobatické prvky během skoků ze střechy na střechu, zaplete s dalším týmem. Ten se naopak stane součástí sporu Yakuzy a Triád. Hlavních hrdinů je několik a každý má svůj vlastní příběh. Nejsou rozebírány nikterak do hloubky, ale pro akční film je to dostačující. Jako zpestření se dočkáte i určitého mystického nádechu (ducha předka jednoho z hlavních hrdinů – ten samozřejmě pronáší klasická moudra).

Ústřední charaktery předvádí hodně odvážné kousky (jsou nebezpečné, i když jsou obvykle prováděny za pomocí závěsných lan). Jsem si jist, že minimálně pár odřenin a možná i vážnějších zranění si choreografie dynamických scén vyžádala. Film sází především na akrobatické scény, bojové sekvence už tak výjimečné nejsou. Za špatné bych je neoznačil, ale určitě jste viděli i lepší.

Většina z hereckého obsazení nám pravděpodobně známá nebude. Tedy kromě Elodie Yung, která hrála jednu z hlavních rolí v seriálu Škola života. Kromě velké sexappealu je nutné u této mladé krásky ocenit to, že pro tento film tvrdě trénovala a na akčních scénách je to vidět. Druhá Michelle Yeoh to není, ale na to, že trénovala speciálně pro Yamakasi 2 – Velkou výzvu, působí zkušeně. Ostatní hlavní postavy jsou mužského pohlaví. Jsou samozřejmě sympatičtí a usměvaví. A jistě, že jsou fyzicky extrémně zdatní (ono je skákání po domech docela náročné).

Ne každému bude stačit parta mladých pohledných lidí, kteří skáčí přes střechy a bojují s japonskou a čínskou mafií. Ale mladší publikum má podobné „cool“ filmy rádo. Já už čtyři roky teenager nejsem, ale i tak jsem se vcelku dobře bavil.

Režie: Julien Seri
Hrají: Williams Belle, Châu Belle Dinh, Malik Diouf, Yann Hnautra, Gyulain N´Guba-Boyeke, Charles Perriére, Laurent Piemontesi, Elodie Yung, Santi Sudaros

guest Yamakasi10/10