Dneska je úterý, 16.04.2024, svátek má Irena, venku je 8°C, 44 online
TV 11:28:01

2008
9100x
22.08.2009

Wrestler

Randy "Ram" Robinson je bývalý šampión ve wrestlingu, který byl ve druhé polovině 80. let na vrcholu kariéry a své soupeře válcoval jako na běžícícm pásu. Všechno ovšem jednou skončí a po 20 letech je jen odrazem své někdejší slávy. Objíždí různé lokální turnaje, kde zápasí pro hrstky nadšených fanoušků, fotí se s nimi, rozdává autogramy. Sám však vidí, že všechno je pryč. Nicméně pořád jej tento neustálý kolotoč baví, protože bez něj si neumí život představit. Co na tom, že zdraví už není co dřív. Avšak poté co dostane v šatně po zápase infarkt a skončí v nemocnici na přístrojích, je konfrontován lékařem s nemilosrdnou skutečností - má slabě srdce a další zápasy by mohly být jeho posledními. Náhle musí přehodnotit svůj dosavadní život od základu. A že nebyl vždy spořádaný, je nasnadě. Teprve nyní si po mnoha letech vzpomene, že má také dceru z níž je už velká slečna... zkrátka, že život není jen wrestling. Pokouší se navázat citový vztah ke stárnoucí, avšak pořád velmi pohledné, striptérce Pam (Marisa Tomei), která si rovněž uvědomuje, že čas nelze zastavit. Zprvu se zdá, že by mohl být úspěšný. Dokonce si najde práci v supermarketu, úplně mimo obor na nějž byl léta zvyklý, aby si mimojiné uspokojivě vyřešil svou finanční situaci. Zápasy po 20 letech už totiž zdaleka nevynášejí tolik co dříve, protože o starého zápasníka z podlomeným zdravím už stojí jen málokdo. je to však jen krátká pomíjivá iluze. Po nějakém přijde vystřízlivění a Randy se znovu vrací do ringu. Pochopí, že jedině tam má jeho život smysl, jedině tam je Pan Někdo - novodobým gladiátorem, vstupujícím do arény plné diváků dychtivých soubojů, kde jen jeden je vítěz, těšící se jejich prchavé přízni. Podstoupí toto riziko s tím, že zde může umřít. Ale pro něj je to krásné. Ví, že spousta lidí to asi nepochopí, ale on ví svoje.

Mickey Rourke, hlavní představitel postavy Randyho, bude možná mladé generaci diváků takřka neznámý, avšak má za sebou dlouholetou hereckou kariéru. Pravděpodobně nejznámější rolí je jeho účinkování v erotickém snímku Devět a půl týdne z roku 1985, kde mu byla partnerkou Kim Basinger. Nicméně poté nabral jeho profesní i osobní život spíše sestupnou tendenci, plnou podřadných rolí, proloženou nadměrnou konzumací alkoholu i drog, které společně s neúspěšným pokusem o kariéru boxera udělaly z Mickeyho během pár let trosku. přiznám se, že jsem na něj už také téměř zapomněl a až jeho nrelativně nedávné účinkování v povídkovém komixu Sin City - Město hříchu mi jej znovu připomnělo. Upřímně - poznal jsem to až po přečtení podrobnějších titulků, protože jeho bouřlivý život se zejména na jeho tváři dost podepsal, takže jsem ho zprvu nepoznal.

Všechno je ale zapomenuto, protože se znovu vrací na plátno v plné síle. Kladem je jeho přirozený civilní projev, kde vidíme obyčejného člověka tak, jak by asi vypadal, kdyby měl za sebou všechno co je ve filmu popsáno či naznačeno. Rezignace, víra ve vítězství, zklamání, smíření... od všeho kus. Tak trochu se nemohu při jeho sledování ubránit dojmu, že režisérova volba byla záměrná, protože při srovnání Rourkeho života a postavy Randyho najdeme jistou shodu. Wrestler nezobrazuje lesk a slávu sportu -  naopak jeho šedivou, odvrácenou tvář, kterou nikdo nehce moc vidět. Názory na něj mohou být různé, ale i taková je realita. Sláva je pomíjivá. Jako všechno.

Režie: Darren Aronovsky
Hrají: Mickey Rourke, Marisa Tomei, Evan Rachel Wood, Mark Margolis
Délka: 115minut