Dneska je čtvrtek, 25.04.2024, svátek má Marek, venku je 7°C, 147 online
TV 11:34:20

2007
8729x
06.01.2008

War

Když se poprvé začalo mluvit o tom, že se v jednom filmu setká Jason Statham a Jet Li, Fanoušci akce omdlévali radostí a snad ani nadšením nespali. Však z anglického drsňáka Stathama se za pár let stala jedna z nejnadějnějších akčních hvězd a Jet Li je bez přehánění legenda. Logicky tak naděje v jejich společný film vyšplhaly do neuvěřitelných výšin a každý od War čekal něco, co jsme ještě nezažili.

A to je právě to, co War podráží nohy. War není špatná, je průměrná, ale jelikož očekávání byla vysoká, většina lidí musí být z filmu zákonitě zklamaná. A není divu. Potenciál obou borců je trestuhodně nevyužitý. Tohle nemělo být žádné „béčko“, tohle měla být řádná „áčková“ akce. A ono prd. Člověk má chuť na humra a dostane místo toho rybí prsty. Není tak divu, že po zhlédnutí filmu se objeví hlavně pachuť zklamání.

Prvním nedostatkem je příběh. Problémem War není, že by děj byl příliš jednoduchý, scénář se snaží překvapovat, ale možná až zbytečně moc. Hází jednu zradu za druhou, člověk se někdy ztrácí v tom, co se vlastně děje a navíc finální pointa je poněkud úsměvnějšího rázu. War sleduje válku mezi Yakuzou a Triádami v San Franciscu, do které se zaplete agent FBI Jack Crawford (Jason Statham), který sleduje nájemného vraha známého pod přezdívkou Rogue (Jet Li). Pokud předpokládáte, že většina pozornosti bude věnována tomu, jak Jack stíhá zmíněného zabijáka, tak to není úplně přesné. Rogue má také své cíle a hraje si svou partii. Ale je tak překombinovaná, že v některých momentech netušíte, kdo po kom jde a ke které straně patří ten, který zrovna padá s kulkou v hlavě…

Je sice milé, že, i když jde o akční film, scénář se snaží o určité smyčky, ale někdy je zbytečně moc utahuje.

Druhým a pro mě mnohem podstatnějším průšvihem jsou akční scény. Není jich zrovna moc a ty, kterých se dočkáme nejsou nějak světoborné. Jsou sice sestříhány přehledně, ale to je asi tak vše, co se dá pochválit. Přestřelky postrádají ten správný náboj a bitek muže proti muži je tu málo a choreograficky jsou nenápadité. Alespoň jsme tedy doufal, že finální střet Jeta a Jasona bude stát za to a ono nic. Sice se chvíli pošťuchují, ale takhle průměrný souboj je opravdu zklamání.

War není nudný film, v podstatě se tam neustále něco děje, ale to co se děje není moc záživné. Vlastně žádná akční scéna natolik povedená, že byste na ní nezapomněli v následující vteřině. Snaha tu byla, ale vyšla na prázdno. Střihově jsou bitky zvládnuty dobře, působí sice trošku videoklipově, ale nejsou zmatené a nepřehledné. Ale chtělo to lepšího choreografa, který by vdechnul rvačkám pořádný švih, to co nabízí War vidíte v každém druhém americkém filmu, kde se řežou mnohem méně známí herci.

Doufal jsem a věřil ve více. War ovšem nabídne průměrnost ve všech ohledech. Nemá nic, co byste neviděli jinde. Nejvíce mrzuté je, že k dispozici byly takový dva akční velikáni a jejich potenciál vyšel naprázdno. Oba jsou nejen charismatičtí, ale také se skvěle ohánění. War vám bohužel potvrdí pouze to první.

Režie: Philip G. Atwell
Hrají: Jason Statham, Jet Li, John Lone, Devon Aoki, Luis Guzmán, Saul Rubinek, Ryo Ishibashi, Sung Kang, Matthew S. Patrick, Nadine Velazquez

topinec no..