TV 10:16:05

2000
14176x
04.03.2002

Vřískot 3

Dvojité (?) zakončení hlasivkové trilogie….

Vřískot byl a je, jedním z nejlepších hororů, které kdy spatřili světlo filmové promítačky. Zavedl nebo spíše osvěžil žánr takzvaných teenagerovských vyvražďovaček. Ale to nemění nic na tom, že byl nejen zrežírovaný vynikajícím způsobem, ale také velmi dobře napsaný. A to také zaručilo jeho velký úspěch. Není tedy divu, že se objevilo druhé pokračování. To sice nedosáhlo takového ohlasu, ale i tak bylo nejméně dobré. No a teď tu máme možnost shlédnout třetí díl. A jak se dozvíte právě ve Vřískotu 3, třetí díly mají také svá pravidla. Jedno z nejdůležitějších je, že se s ním vrátíte na úplný začátek….

Sidney se docela dobře daří zapomenout na svou minulost. Ukrývá se v, relativním, bezpečí v horách, pracuje pro krizovou linku, má milého psa. Stín vraha v bílé masce a s ostrým nožem v ruce už jí nepronásleduje. Zatím v Los Angeles probíhá natáčení třetího pokračování filmu Stab. Tato série je inspirována právě vraždami, které se udály v Sidnině životě. A vše začíná znovu. Herci jsou systematicky zabíjení neznámým vrahem, který na místě činu zanechává fotografie matky Sidney….

Jak se zdá Vřískot 3 je závěrečným pokračováním oblíbeného hororové série. Tak se tedy dočkáme konečného rozuzlení, které vám tady neřeknu, protože by to byl docela podraz a ty já dělám jen výjimečně (ve všední dny od 12:00 – 16:00 a o víkendu od 13:00 – 14:00 :-)). Je poměrně neočekávané, ale pravda, trošku zavání mýdlovou operou. Jak si to vysvětlit? Konečné vyvrcholení působí jako vystřihnuté z telenovely.

Přestože režisérem je stále hororový veterán Wes Craven, Scream 3 není úplně to, co jeho starší sourozenci. Nemá už ten správný nádech. Atmosféra strachu je značně vyčpělá. Vraždy jsou sice stále promyšlené a zabiják si se svými oběťmi (tady bych se na chvíli u potencionálních obětí zastavil, jsem rád, že v sérii filmů Vřískot mají oběti pud sebezáchovy a bojují o život do posledního dechu. Ne jak jsme zvyklý z jiných děl, že si sličná prsatá blondýnka sedne do kouta a s vykloubeným patrem křičí o pomoc a čeká až se jí vražedný předmět ponoří do bujarého hrudního koše) nechutně pohrává. Možná je to způsobené tím, že maska hlavního padoucha je dost okoukaná. I když pravda je, že si určitě nebudete jistí tím, kdo je za ní skryt a to je důležité.

Chybou bude asi scénář, který je dobrý, ale už není brilantní jako v předchozích dílech. Alespoň ne v hororové části. Ovšem co mu chybí tady, nahradí si jinde. Narazíte zde na hned několik známých osobností v zdánlivě nevýrazných rolích, ale právě ty dávají filmu zajímavý nádech. Tedy pokud budete pozorní tak zahlédnete takové postavy jako je například Jay a Silent Bob.

Kromě toho se ve filmu kromě už známých herců jako je Neve Cambell, David Aquette a Courtney Cox Arquette dočkáme i proslulých tváří jako je například Lance Henriksen nebo také Carrie Fisher….

Musím říct, že filmem nejsem nadšen.Určitě není tak dobrý jako první díl, i když s druhým by srovnání snesl. Ale také mohu říci, že nejsem zklamán. Jak to jen říct, ani málo ani moc. Mohlo to být lepší, ale mohlo to být horší. Nic revolučního, ale určitě důstojný nástupce. Jestli se vám předchozí díly líbily tak nebudete litovat peněz za videopůjčovnu. A pokud jste žádný z Vřískotů zatím neviděli, tak Scream 3 je dobrý horor.

Režie: Wes Craven

guest v
guest hledam na prodej vřískot 3 piste na E-mail: Pavlik.borec@seznam.cz