Dneska je pátek, 19.04.2024, svátek má Rostislav, venku je 9°C, 120 online
TV 11:57:04

2000
15824x
31.08.2002

Vrána 3 - The Crow - Salvation

Již třetího muže přivádí tajemná Vrána ze záhrobí, aby se mohl pomstít. Alex Corvis (Eric Mabius; Resident Evil) byl neprávem obviněn z brutální vraždy své dívky a usmažen na elektrickém křesle. Několik hodin po exekuci však vstává z mrtvých doprovázen Vránou a vydává se po stopách pravých vrahů- zkorumpovaných policistů. Na jeho straně stojí pouze sestra zavražděné- Erin Randallová (Kirsten Dunst; Spider-Man). Za zvuků drsné hudby si Alex neméně drsně vyřídí své účty. Pro pomstu, pro spravedlnost, pro lásku.

První film s názvem Vrána vznikl v roce 1993 na motivy stejnojmenného komiksu Jamese O’Barra. Byl výborný a upoutal pozornost diváků nejen kvůli tragické smrti Brandona Lee, který byl zastřelen při natáčení jedné ze scén, když se ve zbrani nedopatřením ocitly ostré náboje na rozdíl od slepých. Fenomenální režisér Alex Proyas (Dark city, česky vyšlo pod více než podivným názvem Smrtihlav) vtiskl snímku nezapomenutelnou gotickou rock-and-rollovou atmosféru a přivedl tak na plátna kin něco, co ještě předtím nikdo neviděl. Druhý film o Vráně, s podtitulem Město andělů, naproti tomu představoval velké zklamání, protože byl neuvěřitelně nudný. A nyní tu máme třetí dílo, které potvrzuje teorii o pokračováních, která praví, že dvojka bývá horší než jednička a trojka poté zase naopak lepší. Na tuto sérii to sadí přesně. Jedničce se už pravděpodobně nic nevyrovná, ale třetí díl špatný rozhodně není.

Režisér Bharat Nalluri se drží osvědčených ingrediencí, které namíchal již Alex Proyas. Není tak obratný a vynalézavý, ale kopírovat umí celkem slušně. Příběh se odehrává opět v temném městě a opět za doprovodu drsné hudby, zkrátka atmosféra je úplně stejná. I děj je prakticky totožný, i když v žádném případě není nudný. Odbíhá rychle a diváka překvapí i pár zajímavých zvratů. Je tu jiný člověk navrácený z „druhého břehu“, ale je to stále stejná písnička o smrti, pomstě a lásce. Když to sečteme tak nám film nenabízí nic nového, dalo by se říct, že je to jakýsi klon jedničky.

Herecká plejáda se skládá převážně z béčkových herců, což ostatně do filmu sedí, protože to je snímek spadající do pomyslné kategorie B. Eric Mabius se na roli hodí a svou práci odvedl výborně, po Resident Evilu se začíná v žánru pěkně prosazovat. Stejně tak Kirsten Dunst, která si zde udělala jakousi přípravku pro Spider-Mana, je vynikající.

Vrána 3 není špatná komiksová adaptace, problém je pouze v tom, že nepřináší nic nového, příběh je stále stejný. Kladem je, že děj nenudí a předkládá nám mnoho zábavných momentů. Akce střídá akci a žádná scéna tu není vyměklá. Pro příznivce Vrány je tento film povinností, pro ostatní „jen“ kvalitně udělaný akční temný fantasy horor s komiksovým nádechem.

Námět: James O’Barr

Scénář: Chip Johannessen

Režie: Bharat Nalluri
Hrají: Eric Mabius, Kirsten Dunst, William Atherton, Debbie Fan, Grant Shaud, Gabrielle Woods, Jodi Lynn O’Keefe, David Stevens, Dale Midkiff, Bill Mondy, Walt Goggins, Tim DeKay, Robby Robinson, Tony Larimer, Don Shanks

guest Vrána 38/10
guest moje 1. velká láska10/10
Paja94 salvation