Dneska je pátek, 19.04.2024, svátek má Rostislav, venku je 6°C, 116 online
TV 09:16:48

2008
7475x
27.07.2009

Underworld: Vzpoura Lycanů - Underworld: Rise of the Lycans

Někteří sérii Underworld milují, jiní jí nemohou přijít na jméno. Já osobně se mohu hrdě hlásit k první skupině. Underworld je fantasy „béčkové“ série, která se ale netváří, že je něco více. Sexy lidé v těsných latexových kostýmech (ne, nemluvím o Matrixu), kteří patří k upírům, sexy drsní lidé, kteří patří k vlkodlakům a spor, který mezi nimi zuří.

Co myslíte, že se dá z těchto ingrediencí uvařit? Zadumané drama s psychologickými prvky a oskarovými ambicemi? No tak, tohle je o efektní akci, spoustě krve a hezkých křivkách. A tohle Underworld i Underworld Evolution měly a ordinovaly ve správných dávkách. Třetí díl je takzvaným prequelem, tedy je zasazen před ostatní dva filmy. Zavádí nás do doby, kdy propukla hlavní vlna nenávisti mezi oběma sekcemi. Upíři vedení Viktorem (Bill Nighy) zotročili vlkodlaky. Většina z nich jsou otroci na hrubou práci, ale Lucian (Michael Sheen) je jiný. Viktor ho objevil jako malé dítě, ale nezabil ho, přestože je lycanem. Nechal ho pracovat jako kováře. Ovšem pořád je považován jen za obyčejné zvíře. To si ale nemyslí Viktorova dcera Sonja (Rhona Mitra), která neodolá Lucianově šarmu a zamilují se. Samozřejmě to nemůže vyjít najevo, protože by to bylo považováno za velezradu…

Pokud jste zhlédli předchozí dva filmy, tak zhruba víte, o čem bude Vzpoura Lycanů pojednávat. Jistě, že je vám naservírováno jakési takési rozvíjení příběhu, ale hlavní příběh vám bude znám. Ale ono to ani tak nevadí, o scénáristické smyčky tu nejde. Dostane se vám totiž dostatek akce, která je hlavní devizou Underworldu.

Její problém je, ale že je sestřihaná zběsile a dochází k obvyklému problému, kdy se stěží orientujte v tom, co se děje. Není to ale nějak děsivé a s bystřejším zrakem se to dá zvládnout a vy co máte brýle, tak vás je mi líto :)). Střetů mezi vlkodlaky a upíry je tu relativně dost, jsou slušně choreograficky zvládnuté, i když by to mohlo být o krapet lepší a krví se nešetří. Je ale pravdou, že například závěrečný střet úhlavních nepřátel Luciana a Viktora je (alespoň na můj vkus) zbytečně uspěchaný a pár minut navíc by mu v žádném případě neuškodilo.

Obsazení je slušné, Bill Nighy na sebe strhává spoustu pozornosti, záporák je prostě výstavní. Michael Sheen má dostatek drsného charismatu, aby učaroval fanynky a Rhona Mitra není nejlepší herečka, ale vynahradí to sexappealem a svižným oháněním se mečem. Underworld měl sice docela okuchaný rozpočet (35 milionů dolarů), ale výrazně to na filmu znát není. Většina příběh se sice odehrává v hlavním sídle upírů a v přilehlých lesích, ale kulisy jsou docela slušné a vizuálně se Vzpoura Lycanů snaží (a to vcelku úspěšně) navodit temnou atmosféru.

Jediným jeho problém je, že někteří lidé očekávají od filmu s omezeným rozpočtem a okatě „béčkovým“ námětem zázraky. A těch se jim samozřejmě nedostane. Jestli ale máte zájem o slušné fantasy se spoustou lykanů a vampýrů, kteří se mlátí hlava nehlava, to vše prokládané trošku sexu a soustu sexy žen v kůži, tak to dostanete v míře vrchovaté. A já osobně bych se určitě nebránil dalšímu dílu.

Režie: Patrick Tatopoulos
Hrají: Michael Sheen, Rhona Mitra, Bill Nighy, Steven Mackintosh, Kevin Grevioux, David Ashton, Leighton Cardno, Elizabeth Hawthorne, Jared Turner, Tania Nolan, Craig Parker

Neytiri RE: komentar6/10