TV 08:24:47

2006
Hodnocení čtenáři[5]:
8239x
06.11.2006

Ultraviolet

Kurt Wimmer se vytáhl snímkem Equilibrium. Temnou sci-fi o budoucnosti, kde jsou emoce zločinem a světu vládne chladný racionalismus. Film překvapil nejen mrazivou atmosférou, ale také skvělou choreografií akčních scén a vizuální poutavostí. Wimmerův další projekt se naneštěstí může pochlubit dvěma posledními zmíněnými klady, ale jinak zklame až v příliš mnoha dalších ohledech.

Další Equilibrium nečekejte. A pokud to přesto uděláte, pak budete hodně zklamáni. Zdánlivě má Ultraviolet s tímto titulem mnoho společného, ale většinu z jeho kladů se jí nedaří dotáhnout do konce. Je to škoda, protože z toho mohla být velmi slušná podívaná. Mohla, mohla. Ale není.

Pravdou je, že akční scény minulý Wimmerův film připomenou. Jsou svižné, pohybově dobře zvládnuté, přestřelky spíše připomínají tanec než bezhlavé pálení do nepřátel a střety s meči nepostrádají své světlé okamžiky. Milla Jovovich zvládá boje na jedničku. Její krása a charisma jsou dalším z mála kladů. K nim patří už jen hudba, která dodává Ultraviolet na dynamičnosti.

Dál už ale chválit nemohu. Rád bych přimhouřil oči a dělám to dost často, ale u Ultraviolet jsem se nudil až příliš často. Zoufale jsem doufal, že dialogy brzy skončí a dojde na bitky. Upřímně, Wimmer si na scénáři mohl zapracovat více (ujal se nejen režie, ale napsal si i scénář), protože příběh a rozhovory jsou zoufale nezábavné a celkový dojem kazí. Děj je opravdu hodně nepovedený.

Týká se viru, který část lidstva nakazil a způsobil u nich mutace. Jejich výsledkem je to, že se infikovaní jedinci mění v bytosti podobné upírům. Vicekardinál (Nick Chinlund) se je snaží za každou cenu zničit. Proto je proti němu založen odboj, jehož členkou je i nakažená Violet (Milla Jovovich). Podaří se jí ukrást kufřík, který má skrývat zbraň proti upírům. Ale uvnitř nalezne dítě…

Nastínění totalitní budoucnosti, kde se vede urputný boj o přežití se moc nedaří. Vysvětlování detailů není věnováno příliš pozornosti, a pokud někdy ano, tak jsou podány tak neobratně, že vás děj začne zajímat ještě méně než předtím. A „srdcervoucí“ chvilky, ty nefungují už vůbec.

Ultraviolet měla rozpočet pouhých 30 milionů dolarů, takže bylo jasné, že bylo nutné šetřit kde se jen dalo. A Wimmer se neprozíravě rozhodl, že i přes omezené množství financí se nebude vyhýbat scénám, které vyžadují práci počítačových grafiků. Nešetří se tu futuristickými exteriéry nebo divokými honičkami, které by se bez speciálních efektů neobešly. Jenže to, že na ně nebylo dost peněz vysloveně bije do očí. Některé triky jsou skoro na amatérské úrovni a téměř by se dalo říct, že něco podobného by se dalo zvládnout i na vašem domácím PC.

Je to docela zklamání. Namlsáný Equilibriem jsem čekal další zajímavé sci-fi, ale Ultraviolet moc zajímavá není. Milla Jovovich je kus a s pistolemi v rukou jí to sluší, ale ani její krása nestačí na to, abyste se celou dobu bavili. Kurt Wimmer si myslel, že za málo peněz natočí hodně „muziky“, ale ona je ta „muzika“ někdy pěkně falešná. Pár scén stojí za to, ale plno jich vysloveně nudí. Ultraviolet se zrovna nepovedl. Není to jen proto, že od Wimmera jsem čekal mnohem více, ale také je vidět, že chtěl natočit akční jízdu, ovšem vymknulo se mu to z rukou.

Režie: Kurt Wimmer
Hrají: Milla Jovovich, Cameron Bright, Nick Chinlund, Sebastien Andrieu, Ida Martin, William Fichtner, David Collier

guest LUCKY8/10