2004
Hodnocení čtenáři[14]:
19002x
12.10.2004

Torque: Ohnivá kola

Dvě kola jsou rychlejší než čtyři…

Poté, co jsem viděl Rychle a zběsile, jsem si i já, který zrovna nepatří k nejlepším řidičům, zamiloval rychlou jízdu. Je sice pravda, že když ručička na tachometru ukazuje přes 100 kilometrů, tak začínám být maličko nervózní (hlavně v zatáčce a při náledí), ale současně mi také stoupá adrenalin. Ale potom, co jsem zhlédl Torque: Ohnivá kola, jsem se rozhodl, že když už bych si měl na něčem rozbít pusu, tak asi raději na motorce…

Torque je typem filmu, u kterého je v podstatě jedno, jestli nějaký příběh má nebo ne. Sice tu děj je, ale tvůrci se spíš soustředili na to, aby uspokojili váš čuch vůní benzínů a spálených pneumatik, sluch zvukem rozhycovaných motorů a zrak pohledem na pěkné stroje, sexy kočky a charismatické sympaťáky. Pokud čeká víc, budete zklamaní, pokud vám to ke štěstí stačí, bude nadmíru spokojení.

Přece jen, něco k příběhu. Cary Ford (Martin Henderson) musel před půl rokem odjet z Los Angeles, protože ho policie stíhala za drogové zločiny (samozřejmě, že byl nevinný). Teď se, ale rozhodl vrátit, aby splnil nejen své závazky k mužům a ženám spravedlnosti, ale také ke své lásce Shane (Monet Mazur). Jenže, majitel drog, za jejich držení byl Ford stíhán, Henry (Matt Schulze) by si rád také pár věcí dořešil…

Jakékoliv náznaky děje se, ale mizí ve stínu divokých honiček a naleštěných mašin, kterých si užijete dosytnosti. Je sice pravda, že některé akční scény jsou hodně přitažené za vlasy (hraničí to, až se skalpováním), protože jestli něco takového motorkáři dokáží, tak by mě zajímalo, jaké berou vitamíny. Některé z kousků, které předvádějí, totiž nejsou jednoduše proveditelné (tedy, mluvím jako laik, který spadl i z Babety), ale o to více, vypadají atraktivně.

A atraktivní jsou i představitelé hlavních postav. Nepředvádějí sice žádné herecké eskapády, ale na druhou stranu mají charisma a vypadají dobře v motorkářských bundách, což úplně stačí. Trošku mi nesedl Ice Cube v roli Treye, snaží se být drsný až moc a někdy je to spíš k smíchu, ale jinak jsem spokojený. Po fyzické stránce nemám hercům, co vytknout. Pánové jsou samý sval a dívkám skoro vypadávají jejich přednosti z triček ven :). Speciálně mě pak zaujala mladičká zpěvačka Christina Milian, která v bílé kožené kombinéze vypadá opravdu VELMI sexy.

Samozřejmě nechybí ani řádně dynamická hudba, která dělá z filmu ještě větší klipový zážitek. O nic jiného se ani Torque: Ohnivá kola nesnaží. Kašle na příběh, kašle na hlubokou psychologii postav. Místo toho nám servíruje divokou hudbu, nablýskané stroje, nad kterými musí slintat i zapřísáhlý odpůrce dopravních prostředků, sympatické frajery a sexy „roštěnky“. Jestli si potřebujete oddechnout, tak je to to pravé.

Jste ochotni přestat na chvíli přemýšlet a nechat kochat své smysly? Tak to vás Torque: Ohnivá kola nadchnou. A jestli navíc máte místo manželky (manžela) v ložnici pečlivě chráněnou dvoukolou krasavici, no tak to vás čeká extáze.

Bavil jsem se, dobře jsem se bavil. Dlouho jsem si u žádného titulu tak neodpočinul. Je příjemné se na pár hodin přestat stresovat a nechat se unášet jiným stylem života, i když jen díky DVD přehrávači.

Tak přemýšlím, že bych si zase půjčil Babetu a zkusil bych štěstí znovu :).

Režie: Joseph Kahn
Hrají: Martin Henderson, Ice Cube, Monet Mazur, Matt Schulze, Max Beesley, Jay Hernandez, Will Yun Lee, Jaime Pressly, Adam Scott, Faizon Love, Justina Machado, Christina Milian