Dneska je úterý, 19.03.2024, svátek má Josef, venku je 6°C, 31 online
TV 11:54:55

2009
7505x
01.11.2011

Street Fighter: Legenda z Hongkongu - Street Fighter: The Legend of Chun-Li

Street Fighter, jedna z neznámějších bojovek už se jednoho filmového zpracování dočkala (ano, mluvím o té roztomile zpackané taškařici z roku 1994 s Van Dammem) a tentokráte přichází znovu. Postaral se o ní král akčních béček Andrzej Bartkowiak (Lovci policajtů, Doom).

Služné obsazení, o tom žádná…

Ke spolupráci byla přizvána docela zvučná sorta hereckých jmen, hlavní roli nejznámější bojovnice ze Street Fighter Chun-Li byla vybrána Kristin Kreuk (Smallville), která v reálném životě provozuje karate, jejího mentora Gena ztvárnil Robin Shou (Mortal Kombat), úhlavního nepřítele Bisona si střihnul Neal McDonough (Zoufalé manželky), jeho pravou ruku Balgora měl na starosti Michael Clarke Duncan (Zelená míle), nájemného zabijáka Vegu si zahrál zpěvák Taboo z Black Eyed Peas. Kromě nich se tu objevuje i Chris Klein (Prci, prci, prcičky) jako Charlie Nash a nebo Moon Bloodgood (Terminator Salvation) jako policistka Maya.

Nutno poznamenat, že s touto „grupou“ už by se dalo pracovat. Ale Andrzej to trošku zpackal. Celý film doslova křičí, jak nevyužitý byl jeho potenciál. Sice je druhý filmový Street Fighter o poznání temnější, není to žádná rozevlátá taškařice plná úsměvných kostýmů a Chun-Li je prezentována jako polidštěná hrdinka, která musí bojovat s nepřejícím osudem, ale neznamená to, že se dočkáme akčního dramatu s promyšlenými charaktery.

Úsměvná snaha o psychologii postav

Často se volá potom, aby akční filmy měly příběh a trošku hlubší postavy, ale někdy to může nadělat více škody, než užitku. A to je tento případ. Pokusy o precizní ztvárnění jednotlivých zúčastněných vyznívaní na prázdno, respektive jsou často neúmyslně úsměvné. Někdy dokonce spíše otravují. Například, když Chun-Li dlouhé minuty rozjímá o svém životě, je to trošičku nudné a nedá se říct, že by to vytvářelo silnější pouto k postavě.

Možná by režisér udělal lépe, kdyby se odklonil od povrchního filozofování a spíše se soustředil na akci. Té tu není tolik, kolik by se dalo čekat a navíc jsou jednotlivé souboje překvapivě krátké a uspěchaná (například finální střet Chun-Li VS Bison, skončí dříve, než se nadějete). Bartkowiak se navíc uchyluje k nepovedené kratochvíli – k přehnanému používání závěsných lan. Takže bijci nám poletují vzduchem jako by se nechumelilo a s gravitací si nepotykají. Choreografie bojů není špatná a například Kristin Kreuk se umí docela dobře ohánět, ale dojem kazí to, že skáče dva metry vysoko a pobíhá po zdech, jako by natáčela čtvrtý díl Matrixu.

Ušmudlaná Chun-Li

Nemístně musím poznamenat, že nevím, jak se to Bartkowiakovi podařilo, ale zvládl udělat z pohledné svůdné dívky, nenapadá mě jiný výraz než, šmudlu. A ne šmudlu ve stylu Popelky, u které víte, že je to „kočka“, ale prostě jen šmudlu s minimem sexappealu. A to byla Kristin Kreuk hlavním důvodem, proč jsem se díval na Smallville. Alespoň, že Moon Bloodgood (to jméno mě prostě neomrzí) má stále co nabídnout.

Andrzej se snažil v mnoha směrech, ale žádný nedotáhl do konce. Rozhodl se útočit na diváka na několika frontách, ale na žádné nezvítězil. Chtěl nabídnout reálnější charaktery, ale ve finále to spíše obtěžuje a nudí. Snažil se o slušně vypadající souboje, ale daří se mu to jen v náznacích, které jsou stejně rozmělněny v nepříjemně častém používání závěsných lan a extrémní krátkosti bitek.

Verdikt

Dostává se k nám tak nevydařená rádoby hlubší akční podívaná, která ale nemůže diváka uspokojit. Nefunguje ani jako vážný projekt, ani jako svižné akční „béčko“.

Ale přes všechnu tu kritiku vám sledování filmu žádnou vážnou újmu na zdraví nepřivodí. Tady alespoň neustále nekroutíte hlavou nad tím, co je to za ptákovinu. Jednou se podíváte, za chvíli zapomenete. Navíc je to stále o chlup (možná dva) lepší, než původní Street Fighter.

Režie: Andrzej Bartkowiak
Hrají: Kristin Kreuk, Chris Klein, Neal McDonough, Robin Shou, Moon Bloodgood, Josie Ho, Taboo, Michael Clarke Duncan, Pei-Pei Cheng, Edmun Chen