Hodnocení čtenáři[26]:
21373x
09.12.2001

Slečna Drsňák

Sympatická Sandra Bullock v přestrojení za Miss New Jersey!

Neodolatelná komedie, která mě dostala.

Agentka Hartová není zrovna dívka, které byste si všimli v davu. Více či méně (spíše více) se dá říct, že není, jak to říct taktně, z nejpřitažlivějších a přílišně jí to netrápí. Chování muže jí je v její práci agentky FBI spíše výhodou než naopak a tak jí nic nenutí o sebe přespřílišně pečovat, jediné, co jí zajímá je její práce. Ale to se náhle změní. Z dopisu neznámého maniaka se FBI dozví, že jeho cílem útoku bude soutěž krásy Spojených států amerických a tak nezbývá než tam nasadit tajného agentka, respektive agentku. Po těžkém výběru kandidátek (dokonce i mužského pohlaví) se dojde k tomu, že nejvhodnější bude agentka Hartová. Ta s tím zprvu nesouhlasí, také aby ano, když celý život žije s přesvědčením, že v těchto soutěžích je potřeba vše jenom ne mozek, ale nakonec přece jen souhlasí….

Komedie Slečna Drsňák je bezesporu naprosto dokonalým počinem, který snad nemá obdoby. Základní linie příběhu tedy není, jak by se zprvu zdálo, přeměna „ošklivého káčátka“ na „skvostnou labuť“ (i když to se také povede), ale spíše se tvůrci věnují některým naivním proslulým prvkům soutěží MISS – „A jaké je Vaše největší přání?“ „To je jednoduché, přála bych si světový mír“, to je prostě dokonalé. Doslova do kolen vás dostane střet dosud ženskými „starostmi“ nezasažené Hartové a 49 dívek, které si celý život staraly povětšinou o to, jak vypadají. Navíc autorům se nedá upřít sarkastický smysl pro humor, který je skvělý.

Herecké výkony jsou na velice profesionální úrovni. Samozřejmě je tu skvělá Sandra Bullock, která více než potěší v roli drsné agentky Hartové. Její kolegy si zahráli Benjamin Bratt a komediální „mazák“ Ernie Hudson (například Krotitelé duchů I a II), dále se zde objeví takové hvězdy jako je Candice Bergen, Michael Caine či William Shatner. Produkce se navíc ujala také Sandra Bullock.

Hudební soundtrack bude skvostem pro milovníky popu. Jen pro příklad – Tom Jones.

Film je musím říct, naprosto dokonalou komedií, která se věnuje zatím filmovými tvůrci příliš „nezmapovanému území“ a těží ze zažitých klišé a to perfektně. Nemohu než film doporučit, protože pokud si ho ve videopůjčovně nepůjčíte bude to velká chyba, které určitě budete litovat – jde o jednu z nejlepších komedií, které jsou k dostání a to je myslím dostatečnou zárukou kvality. Nemusíte se bát přílišné strojenosti, ale rozhodně ne toho, že byste se nudili, to v žádném případě nehrozí.

Scénář: Marc Lawrence a Katie Ford a Caryn Lucas

Režie: Donald Petrie
Hrají: Sandra Bullock, Benjamin Bratt, Michael Caine, William Shatner, Ernie Hudson, Candice Bergen