Dneska je čtvrtek, 25.04.2024, svátek má Marek, venku je 9°C, 176 online
TV 19:01:57

2005
7814x
12.11.2005

Slečna Drsňák 2 - Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous

Bylo jasné, že pokračování diváky velmi dobře přijaté, ale kritiky docela nepříjemně zhodnocené komedie to bude mít těžké. Za prvé, je nepsaným pravidlem, že pokračování dostávají obvykle od recenzentů „na kokos“. A pokud už byly výhrady k původnímu filmu, dalo se očekávat, že druhý díl se může „těšit“ na pořádně nepříjemná hodnocení od novinářů. Jenže je na každém divákovi, aby si udělal vlastní názor a na to, co říkají jiní se může klidně vykašlat.

Tím jsem nechtěl naznačit, že by Slečně Drsňák 2 byla komedie, bez které by se nedalo přežít. Jde v podstatě o naprosto průměrnou podívanou, která nemá žádný výraznější aspekt. Ovšem nepřináší také nic, z čeho by vám praskali žaludeční vředy. Shrnuto – standardní komerční podívaná, která vyvolá pár úsměvů na tváři. Určitě si neodřete záda o koberec, protože se smíchy nebude válet na zemi, ale některé momenty slušně pobaví. Rozhodně bych nespílal a nepředváděl útrpné výrazy, protože jsem se na film podíval.

Příběh je hodně prostý, ale nechybí mu určitý spád. Gracie Hart (Sandra Bullock) by se ráda věnovala své práci agenty FBI, ale ono se v utajení pracuje docela špatně, když se na vás na každém kroku vrhnou Fanoušci s žádostí o podpis. Proto (a také z důvodu toho, že jí opustil přítel) se Gracie rozhodne stát novou tiskovou mluvčí FBI. Dokonce jí je přidělena ochranka v podobě ekvivalentu jí samotné z prvního dílu (nepříjemná ženská s tendencemi zvracet při každé zmínce o lásce). Jmenuje se Sam Fuller (Regina King). Jelikož z naší hlavní hrdinky se stala „Barbie“ je jasné, že si ty dvě rozhodně nesednou a provokují se jak to jen jde. Nakonec ovšem (to se samozřejmě dalo čekat) musejí spojit síly, aby osvobodily unesenou Miss USA a Gracinu kamarádku Cheryl (Heather Burns) a moderátora Stana Fieldse (William Shatner).

Nic originálního – spolupráce dvou odlišných charakterů za účelem záchrany nevinných. No, řekněme, že scénář zrovna originalitou nehýří. Kromě toho, nebylo zavedených postupů vůbec využito na plno. Gracie i Sam jsou sice roztomilé, když se společně kočkují, ale z jejich vzájemné averze mohlo být vytřískáno mnohem více. V podstatě jen minimum potenciálně vtipných gagů vyšlo tak, jak si autoři (respektive diváci) asi představovali.

Zklamání je opravdu na místě, protože mně se první díl líbil a od srdce jsem se nasmál. Tentokráte jsem se spíše usmíval, a to ne tak často, jak bych si sám přál. Ovšem vzniklo mnohem více horších pokračování jiných titulů. Určité rozčarování je jistě na místě, ale upřímně, tak strašné, jak nás (opět) strašili kritici, to určitě není.

Jsem si jistý, že pokud se dám původní Slečně Drsňák líbila, tak budete trošku smutní z toho, že druhý díl postrádá jiskru a kouzlo, které se vám u jedničky líbilo. Opravdu film nemá téměř nic, co by vás výrazněji zaujalo. Snad je Regina King se své role zhostila s vervou a vysloveně si jí užívá.

Standard, průměr. Nic výjimečného. Ale žádný obrovský propadák a hrůza. Pokud nemáte, co dělat a všechny velké hity už jste viděli, tak to zkuste. Těch pár korun za půjčené DVD litovat nebudete, ale ani se nebudete plácat po zádech, že jste vybrali skvěle.

Režie: John Pasquin
Hrají: Sandra Bullock, Regina King, Enrique Murciano, William Shatner, Ernie Hudson, Heather Burns, Diedrich Bader, Treat Williams

Mracek15 kih