Dneska je čtvrtek, 18.04.2024, svátek má Valérie, venku je 2°C, 47 online
TV 05:26:17

2006
15893x
19.08.2007

Síly temna - The Covenant

Režisér Renny Harlin má poměrně bohatou filmografii, která zahrnuje jak špičkové hity (Cliffhanger, Dlouhý polibek na dobrou noc), tak i ne zrovna oceňované snímky. V poslední době se blýsknul thrillerem Lovci myšlenek (2004) a vyvolal rozpaky filmem Vymítač ďábla: Zrození. Poté se vrhl na teenagerovský mysteriózní snímek Síly temna.

Ani ten nebyl přijat úplně nejlépe. Ne, snad, že by neměl co nabídnout, ale dokáže uspokojit hlavně a především dospívající, kteří ocení jeho svižnost, vcelku dobré trikové efekty, zajímavý soundtrack a slušně fungující atmosféru. Kdybych chtěl být rýpavý, tak bych Síly temna mohl přirovnat k delšímu videoklipu s pár hezouny v hlavních rolích. Ale to by vůči filmu nebylo úplně fér. Je opravdu jasné, že tady jde hlavně o to uspokojit především jeden smysl a tím je zrak a překvapivě tentokrát ne mužský, ale spíše ženský, protože představitelé pěti hlavních rolí jako by si odběhli na natáčení z focení katalogu spodního prádla, ale nedá se jim upřít, že se snaží hrát a docela často jim to i vychází. Jejich výkony jsou vcelku přirozené a nepůsobí úsměvně.

Za to scénář se zrovna nepovedl. Já osobně jsem fanoušek příběhů, ve kterých se objevují nadpřirozené síly, odkazy z minulosti a podobně, ale tentokrát je děj na jednu stranu jednoduchý, ale díky tomu, že během momentů, kdy je divákovi vysvětlováno proč je jeden hrdina silnější než druhý nebo osvětlována historie dojde k tomu, že vás Síly temna dokonale zmatou.

Ústředními postavami jsou čtyři studenti Caleb (Steven Strait), Pogue (Taylor Kitsch), Tyler (Chace Crawford) a Reid (Toby Hemingway), kteří jsou členy společenství čarodějů. Stejně jako jejich otcové a otcové jejich otců zdědili magické schopnosti. A oni, jako správní dospívající, je využívají hlavně k tomu, aby si užívali. Jenže do školy přichází nový student Chase (Sebastian Stan), který není zase tak obyčejný, jak se na první pohled zdá…

Zaplete se nám sem i láska, ale hlavní je soupeření čtveřice přátel s Chasem, který má své, ne zrovna pacifistické plány. Není problém, pochytit základní myšlenky, ale opravdu je někdy děj líčen tak neobratně, že se objeví spíše nové otázky, než aby byly zodpovězeny původní.

Slušné akční scény a obstojně budovanou atmosféru, která plyne hlavně z toho, že většina filmu se odehrává v temných domech, lesech nejlépe za bouřky nebo v noci, ocení především mužské publikum, ale dostane se i na ženy, které jistě rádi zhlédnout partičku pěti pánů, kteří tráví očividně dost času v posilovně. Do příběhu výrazněji zasáhnou jen dvě ženy – Sarah (Laura Ramsey) a Kate (Jessica Lucas), ale naštěstí jim sexappeal nechybí, takže i mužské oko dostane to co žádá.

Síly temna svižně odsýpají, nenudí a nehrají si na nic víc než na teenagerovskou akčňárnu s mysteriózním nádechem. Víc od ní nečekejte. Je to vcelku průměrná záležitost, ale dívá se na ní dobře, tedy pokud už vám netáhne na třicet. Je to film pro mladé a mladí si ho jistě užijí.

Režie: Renny Harlin
Hrají: Steven Strait, Taylor Kitsch, Chace Crawford, Toby Hemingway, Sebastian Stan, Laura Ramsey, Jessica Lucas, Kyle Schmid, Wendy Crewson

guest ???