TV 05:24:10

2004
10511x
12.02.2005
Erased

Resident Evil: Apocalypse

Máte pocit, že to všechno skončilo někde v podzemí? Tak to se velmi mýlíte. Ještě ne - noční můra se vrací. T-virus je zpět a mocná nákaza se šíří po Racoon City. Jediný, kdo nás může (zase) zachránit od nakažených, je kráska Alice (Mila Jovovich) a další sexy holka v modrým triku, policistka Jill Valentine (Sienna Guillory).

Film začíná přesně tam, kde skončil první díl. A to v tajných laboratořích společnosti Umbrella, kde se z Alice stává napůl robot a napůl člověk a z jejího přítele Matta přímo hrůzně vypadající netvor. Alice, obdařena zvláštními schopnostmi, je již zmíněnou korporací probuzena do situace, která není zrovna příjemná. Po ulicích se totiž místo lidí potulují oživlé mrtvoly díky úniku T-viru. Její jediný úkol je jasný: PŘEŽÍT. Což se rovná zabíjet, zabíjet a zase zabíjet. S touto skvělou vyhlídkou do budoucna se naše hrdinka potká s policistkou Jill a jejím pokousaným kamarádem, kterého potom ve srdcervoucí scéně Jill zabije. Dále s členem elitní jednotky (Oded Fehr) a s velmi vtipnou postavou L.J. (Mike Epps). Celá tato parta se snaží z Racoon City dostat dříve než vybouchne atomová bomba, jenž má zahladit stopy po neúspěšném pokusu. Jediný problém je v tom, že všechny cesty z města jsou uzavřené. Jako možnost, jak se dostat ven, se jeví záchrana malé holčičky, jejíž otec(počítačový hacker firmy Umbrella) jim pak ukáže východ. Mezi jejich nepřáteli nejsou přitom jenom zombie, ale i "takový sympatický štramák s raketometem" - Nemesis. Během filmu se dovídáme, že je to (kdo jiný než -) Matt, kterého vědci přetvořili na supermutanta pomocí T-Viru.

Co se týče kvality filmu, tak ta se oproti "jedničce" podstatně zvýšila. Bohužel chvíle, kdy se můžete alespoň trochu leknout, se několikrát opakuje, takže to v podstatě ztrácí smysl, protože už tušíte, co vás může čekat. Jak už to u druhých dílů bývá, filmoví producenti do Apokalypsy investovali mnohem víc peněz, což se hlavně odráží na kvalitě zvláštních efektů, které se velice zlepšily. Naplno si to můžete užít ve scéně v kostele, kde se to triky jenom hemží.

Rozhodně se nevyhneme velmi známým a tvrdým hláškám hlavní hrdinky. Někdy se mi to zdálo trochu víc přitažené za vlasy - ale dokážete si film tohoto stylu představit bez nich? Abych jenom nekritizoval, tak co bych mohl vyzdvihnout, je hudba. Stačí zavřít oči a nechat se unášet skvělým rockem, metalem a dalšími různými žánry, které dokonale doplňují děj.

Příběhově se dvojka od předchozího dílu moc neliší. Dá se říct, že se vůbec neliší. Je zde město plné mrtvol a hrdinka, která je zabíjí jednoho po druhém.

Resident Evil je vlastně založen na hereckém umu Milly Jovovich. Jenže kdo ví jestli se tomu dá říkat um, protože si toho ani moc nevšimnete (hlavně mužská část diváků), když se vám po plátně pohybuje pěkná holka jenom v dlouhé košili. Kdo viděl snímek 28 dní poté možná již tuší, o co zde jde:)

Pokud máte chuť se odreagovat a moc u filmu nepřemýšlet, tak si myslím, že vám u tohoto filmu nic nehrozí :)))

Režie: Alexander Witt
Hrají: Milla Jovovich, Sienna Guillory, Oded Fehr, Thomas Kretschmann, Jared Harris