2006
Hodnocení čtenáři[20]:
10557x
11.08.2006
Swaii

Piráti z Karibiku: Truhla mrtvého muže - Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest

O pokračování Pirátů z Karibiku se mluvilo dlouho předtím, než se vůbec film dostal na plátna kin. Není se čemu divit, vždyť se z původně černého koně, v podobě Pirátů z Karibiku – prokletí černé perly, stal trhák loňského roku. A z vedlejší postavy piráta (kapitána!) Jacka Sparrowa nejoblíbenější filmový hrdina posledních let, který teď plní plakáty kinosálů. Na zvědavosti diváků rozhodně přidával i režisér Gore Verbinski, když do světa vypouštěl zvěsti o tom jak má být druhý díl bombastičtější, plný hranice překonávajících digitálních triků a samozřejmě i hranice překonávajícího Jonnyho Deppa a jeho rozevlátého hrdiny. A jak to nakonec dopadlo?

Truhla mrtvého muže v podstatě začíná tam, kde první díl skončil. Elizabeth (Keira Knightleyová) se chystá vdát za Willa Turnera (Orlando Bloom) a Jack Sparrow brázdí oceány na Černé perle se svou posádkou. Jenže právě Jack bude zase strůjcem všech problémů. Svatbu Elizabeth a Willa překazí jejich zatčení za napomáhání pirátovi Sparrowovi, ale následně je propuštěn Will s příkazem najít Jacka a získat od něj jeho ,,nefungující‘‘ kompas. A od této chvíle na nás začnou tvůrci chrlit jednu eskapádu za druhou, příběh se vrství o truhlu Davyho Jonese, kapitána bájného Bludného Holanďana a také mimochodem člověka u kterého má nesplacený dluh Jak Sparrow, klíč, který ji otvírá a Krakena, podmořskou nestvůru lačnící po kapitánovi Černé perly.

Místy se tak při sledování dění na plátně trochu začnete zaplétat do přeplněného děje, ale vtipné eskapády jeho aktérů (samozřejmě že zase hlavně Jacka Sparrowa – například jeho kreace s bambusovým rožněm) vás nenechají dlouho přemýšlet nad tím, jestli už příběh není zbytečně překombinovaný. A nejen vtipem se vás filmaři budou snažit od přemýšlení odvést, v kapse totiž mají ještě eso v podobě digitálních triků, které použili v hojné míře na samotného chobotnicovitého a ďábelského Davyho Jonese (úžasně charismatický i pod maskou Bill Nighy) a jeho rybolidskou posádku, na kterou je opravdu radost se dívat. Pak přidejte houpající se lanové koše nad propastí a řítící se mlýnské kolo na kterém probíhá souboj a o zábavu máte postaráno.

Takže ještě jednou: jak vlastně pokračování Pirátů dopadlo? Jako v každém filmu i tady najdete spoustu věcí, které by šli udělat lépe, někteří možná cítí určité vykrádání prvního dílu, některým zase může připadat příběh, jak už jsem zmínila přeplácaný, některé gegy trochu nucené a někdo může mít zase výhrady k otevřenému konci, který nepokrytě zve k návštěvě třetího dílu. Ale jedno je nesporné, je to zábava a vy se bavit budete!

A možná, že by všechny tyhle reakce smetl právě jeden ze scénáristů Terry Rossio, který říká: "Zatímco pro první díl jsme hledali inspiraci v disneyovské atrakci (návštěvníci projíždějí na lodičkách mezi figurínami pirátů a z reproduktorů zní johoho!) dvojka a trojka rozvíjí jedničku, kterou pak uvidíte v úplně novém světle."

Režie: Gore Verbinski
Hrají: Johny Depp, Orlando Bloom, Keira Knightley, Bill Nighy

wiginka Johnny Depp1/10