Dneska je čtvrtek, 25.04.2024, svátek má Marek, venku je 3°C, 153 online
TV 07:18:16

2006
7468x
31.03.2008

Noc úplňku - Joong-cheon

O Noci úplňku jsem něco málo četl pár měsíců před jeho vydáním, ale časem jsem na něj zapomněl. Narazil jsem na něj znovu až poté, co jsem si prohlížel přehled filmů, která se v daném měsíci objeví na DVD. Není divu, že projekt u nás neměl skoro žádnou komerční podporu a stal se oním titulem, na který narazíte ve videopůjčovně náhodou a možná si ho pro zajímavost půjčíte. Je to z jednoduchého důvodu, ve vydavatelství Intersonic tušili, že Joong-cheon není schopen oslavit velké davy a v naší malé zemi vydělávat miliony.

Přestože by se dal svým způsobem přirovnat k hitům jako je například Hrdina nebo Klan létajících dýk, má oproti těmto projektů jednu odlišnost. Je ještě více příběhově fantastický. Zatímco zmíněný Hrdina převedl sice bojové scény, které nerespektovaly fyzikální zákony, příběh byl svým způsobem realistický. Noc úplňku nejen, že dovoluje hlavním postavám, aby se vznášely vysoko nad zemí a sváděly lité boje ve vzduchu, je ještě zasazen do mystického světa, po kterém se prohání démoni a nebeské bytosti. A to plno diváků není ochotno skousnout. Jinak řečeno, pro část západního publika už toto může být „příliš“.

Já jsem naopak jeden z těch, který je fanouškem asijské mytologie, a tak jsem Noc úplňku kvitoval s povděkem. Bez jakýchkoliv problémů se nechám unášet na vlnách bezbřehé představivosti a užívám si to. Noc úplňku sleduje příběh milenecké dvojice – mladíka Yi Gwaka (Woo-sung Jung) a jeho snoubenky Yon-hwa (Tae-Hee Kim). Dívka je zavražděna rozzuřenými vesničany, kteří se mylně domnívají, že přivolala na jejich vesnici zkázu. Ale to není konec jejich příběhu. Yi Gwak se překvapivě ještě živý dostane do Mezinebe v němž čekají duše mrtvých na znovuzrození. A tam se opět setká se svou snoubenkou, která se ale stala nebeskou bytostí a ztratila vzpomínky. Společně musí čelit skupině mrtvých lovců démon, na jejichž straně, kdysi Yi Gwak stál a pomáhal jim…

Poradím vám jednu věc, nesnažte se pochopit vše, co vám děj připraví. Někdy vám prostě smysl unikne. Není to tím, že by byl příběh přespříliš komplikovaný, ale prostě směsice vzpomínek hlavního hrdiny a pro nás těžce zapamatovaných jmen a postav, které se bez většího vysvětlovaní objeví na scéně je někdy docela matoucí.

Ale hlavní myšlenky vám jistě neunikne. S roztomile naivním sentimentem je nám předkládána síla lásky, kterou neporazí ani smrt. To vše je okořeněno o naprosto úchvatné scény plné nádherně melancholických obrazů. Některé exteriéry jsou vysloveně nádherné. Ale většinou nepůsobí kýčovitě a přesládle.

Skvěle je a tom i triková stránka filmu. Speciální efekty jsou zvládnuty takřka bezchybně. Oči si přijdou na své. A stejně tak uši, hudba bubínky nešetří a orchestrální melodie dobře podbarvují magické obrazy, které nám film předkládá.

Jelikož jde o akční fantasy romanci (trošku podivné spojení, ale funguje), tak se dočkáme i několika bojových scén. Ty nejsou vůbec špatné, především závěrečná bitva stojí za to, ale i ostatní dopadnuly slušně. Obvykle se u nich využívá i speciálních schopností, kterými hrdinové disponují, takže jsou obohaceny o zajímavé kousky ve stylu smrtelně ostrých okvětních lístků růže nebo desítek řetězů, které se snaží zabodnout do těla jednoho z bojujících.

Byl jsem s filmem spokojený. Po obrazové stránce nemá chybu, trošku vyhrocené emoce mi určitě nevadí a bez problémů zvládnu fantasknost příběhu. Je mi jasné, že ne všichni budou unešení jako já a určitě bude spoustu těch, kteří titulu nepřijdou na chuť. Ale doufám, že bude i dost těch, kteří si ho oblíbí jako já.

Režie: Dong-oh Cho, Dong-oh Jo
Hrají: Woo-sung Jung, Tae-hee Kim, Jun-ho Heo, Kwang-il Kim, Jeong-hak Park, Sang-wook Park, Ha-jun Yu