Dneska je pátek, 29.03.2024, svátek má Taťána, venku je 6°C, 145 online
TV 07:48:35

2004
10907x
31.05.2005

Maska spravedlnosti - Silver Hawk (Fei ying)

Nebýt tvůrců z Asie, kde by teď byl asi akční film. Neustále jsou „vykrádány“ tituly z východu. A možná, pokud pominu etické hledisko, je to dobře. Hong Kong je doslova koncentrací mistrů akčního filmu. Na mysli mám jak režiséry, tak herecké hvězdy. Mezi ty nejznámější (nejen díky titulu Tygr a drak) patří Michelle Yeoh. Tato exotická kráska si postupně vybudovala status královny bojových umění. Představila se nejen v mnoha asijských projektech, ale například také v Bondovce Zítřek nikdy neumírá.

V recenzovaném filmu Silver Hawk – Maska spravedlnosti (mám zvláštní dojem, že čeští dabéři název filmu trošku pozměnili) hraje hlavní roli milionářky Lulu. Ta se v případě potřeby změní v maskovanou hrdinku Silver Hawk. A její dvojí osobnost jí očividně baví. Především pak boj proti zločinu si vysloveně užívá. Policie ale není z jejího dovádění zrovna nadšená a tak povolává inspektora Rich Mana (Richie Ren). Ten, aniž by to zpočátku tušil, má s Lulu společnou minulost.

Nejen bezpečnostní složky, ale dělají Silver Hawk starosti. Despotický zločinec Alexander Wolf (Luke Goss) se rozhodl zneužít vynálezu profesora Ho (Daming Chen) a jeho pomocníka Kita (Brandon Chang). Neplánuje samozřejmě nic menšího, než je ovládnutí světa. Vydatně mu v tom pomáhá duo v podání mrštné bojovnice se slabostí pro paruky a extrémně silného Morrise (v poddání několikanásobného držitele černého pásu v různých bojových stylech Michaela Jai Whita).

Protože je film inspirovaný comicsovou předlohou, která vycházela ve čtyřicátých a padesátých letech minulého století, trošku té naivity mu promineme. Přece jen, příběh o zloduchovi, který chce ovládnout svět, to už je celkem ohraná písnička. Ale klišovitost není jedinou slabinou scénáře. Občas jsou to i příliš umělé dialogy. Naštěstí jsme tentokráte byli ušetřeni extrémně komické postavy. Rich Man je sice humorista, ale jeho gagy jsou stravitelné i pro západní diváky.

Určité nedostatky v ději kompenzuje povedená stylizace. Celý film má lehce futuristický nádech a kulisám se dá vytknout máloco. U bojových scén je situace malinko jiná. Některé jsou vynikající, ale další spadají do vod mírného nadprůměru. Jsem si jist, že Michelle Yeoh a Michael Jai White by byli schopni zvládnout choreograficky vytříbenější střety. Střih není zmatený, ale na můj vkus se příliš inspiruje (podívejme se, jak se situace obrací) v hollywoodském stylu. Místy to působí (u hongkongského titulu) nepřirozeně a násilně.

Přesto je Silver Hawk – Maska spravedlnosti slušnou akční podívanou. To především díky sympatickému obsazení, občasnému humoru, povedené vizuální stránce a několika soubojům, které mají něco do sebe. I když pocitu, že potenciál nebyl využit na plno se nevyhnete. Snad tomu tak nebude v chystaném druhém dílu, uvidíme.

Režie: Jingle Ma
Hrají: Michelle Yeoh, Luke Goss, Brandon Chang, Michael Jai White, Daming Chen, Kouchi Iwaki, Bingbing Li, Richie Ren, Brandon Rhea, Max Ruddock, Lisa Selesner, Misato Tachibana