Dneska je úterý, 19.03.2024, svátek má Josef, venku je -1°C, 48 online
TV 07:11:58

2005
13034x
31.03.2006

Legenda o Zorrovi - The Legend of Zorro

Pokračování. Už jen toto samotné slovo obvykle znamená několik odečtených bodů od celkového hodnocení filmu. S troškou nadsázky by se dalo říct, že i kdyby byl druhý (popřípadě jakýkoliv dalších) díl lepší, stejně se nevyhneme neodbytnému pocitu, že jednička byla prostě jednička. Já jsem naštěstí viděl Zorro: Tajemnou tvář před poměrně dlouho dobou, takže už ani nemohu (a ani nechci srovnávat).

Legenda o Zorrovi je klasický dobrodružný film. Spousta akce, sympatické hlavní postavy, z nichž každá přiloží ruku k dílu, aby zachránili nevinné, místy škobrtající scénář, nějaký ten sentiment, slizký záporák. Však víte, co můžete od podobného titulu očekávat. A tady se vám všeho dostane dostatek. Ale nic navíc. Prostě jen to, co žánr žádá. I když se na žádná složce nešetří. Tedy originality je minimum, ale standardní ingredience jsou vypilovány do posledního detailu.

Hlavní hrdinové - Alejandro de la Vega(Antonio Banderas) alias Zorro a jeho žena Elena (Catherine Zeta-Jones) zplodili syna Joaquina (Adrian Alonso), žijí rodinným životem, i když Alejandro se nehodlá své druhé identity vzdát. Elena z toho ale nadšená není, což nakonec vyústí ve výrazné rozpory. Jenže paradoxně je to právě Elena, která je americkou vládou nasazena do domu francouzského šlechtice Armanda (Rufus Sewell), který má očividně něco nekalého v plánu. Konkrétně hodlá dosáhnout toho (s pomocí pěkného množství výbušniny), aby se Amerika zůstala navždy rozdělena. Tomu samozřejmě bude muset rodinka de la Vegaových zabránit…

Kromě standardního boje za spravedlnost tu máme i druhou dějovou linku, kde je řešen vztah Alejandra a Eleny, kteří sice mají velké rozpory, ale pořád cítí vzájemnou lásku. Nejde sice o žádné psychologické drama, ale s ohledem na to, že je Legenda o Zorrovi hlavně a především dobrodružný film, je to slušně fungující část celku. I když místy hodně naivní. Tím nejlepším je škádlení obou dvou partnerů, kteří si do sebe rádi rýpnou a provokují se. Právě tyto scény jsou hlavní zásobárnou humoru. Máme tu i jiné vtipné složky, jako kůň, který si rád přihne nebo si dá dýmku, ale upřímně, to už je spíše něco, co by se hodilo do parodie.

To se ale dá někdy prohlásit i o akčních scénách. Některé jsou hodně, ale hodně nereálné. I když takových je jen pár. Většina je zvládnuta dobře a nechybí jím spád a vizuální poutavost. Finální souboj na kordy by mohl být o něco propracovanější, ale jinak si v této oblasti není na co stěžovat. Neustále něco vybuchuje, propukají honičky na koních, souboje, šplhání po zdech a podobně.

Catherine Zeta-Jones i Antonio Banderas jsou sympatickým ústředním párem. Oba opravdu působí jako partneři ve svazku, který mírně uvadá, ale pořád nepostrádá určitý náboj. Za to hlavní záporák (Rufus Sewell) je sice nesympatický, ale svým způsobem unylý a nevýrazný. Za to Adrian Alonso divočí jak to jen jde a rozhodně na sebe poutá pozornost. Někdy sice je trošku „škrobený“, ale nelze od herce, jehož ročník narození je 1994 čekat hned oscarové výkony.

Legenda o Zorrovi je standardní dobrodružný film, u kterého si odpočinete a uvolníte se. To je vše, co můžete očekávat. Jestli chcete něco víc, tak nemáte šanci. Jestli se chcete hlavně pobavit u letního spektáklu, tak máte velkou naději, že se vám to povede u Legendy o Zorrovi.

Režie: Martin Campbell
Hrají: Antonio Banderas, Catherine Zeta-Jones, Adrian Alonso, Rufus Sewell, Tony Amendolo, Leo Burmester, Michael Emerson, Giovanna Zacarías

guest ztorro