Dneska je pátek, 29.03.2024, svátek má Taťána, venku je 5°C, 154 online
TV 06:38:03

2008
11061x
30.06.2008

Kung Fu Panda

Když máte rádi animované filmy, když máte rádi filmy o bojových uměních a dozvíte se, že se chystá animovaný film o bojových uměních, začnete skákal radostí tak vysoko, že máte v ofině kousky omítky. I mě zaplavilo nefalšované a poctivé nadšení, když jsem se dozvěděl o Kung Fu Pandě. Jenže to sebou přináší jeden problém. Aniž bych tomu chtěl, tak se ve mně objevovala nesplnitelná očekávání a mohlo to vyústit v jediné – zklamání.

Stalo se. Pravděpodobně jsem očekával až příliš. Ale i když jsem se snažil podívat se na Kung Fu Pandu objektivně, tak mi tam po kvalitativní stránce něco chybělo. V záplavě 3D animovaných projektů je Kung Fu Panda (samozřejmě z mého pohledu) lehkým nadprůměrem, který má jednu jedinou, ale výraznou chybu – není tak humorný, jak by mohl být. To je trošku špatně řečeno, když se objeví nějaký gag, tak je obvykle dobrý a úsměv vyvolá, ale je jich překvapivě málo. Kdyby se jich objevilo pár (možná desítek) navíc, pak by byl Kung Fu Panda titul lahůdkou.

Vtípky obvykle nenaráží na konkrétní filmy nebo osobnosti, ale spíše využívají nešikovnosti hlavního hrdiny Pandy Po (Jack Black) nebo si obecně utahují z klasických Kung Fu titulů. Po má jeden velký sen, chtěl by se stát mistrem Kung Fu, ale zatím je jen dobrým teoretikem, jeho oplácané tělo mu trošku komplikuje to, aby se stal i praktikem. Ovšem shodou okolností je zvolen dračím bojovníkem, jehož úkolem je porazit uniklého zločince a vynikajícího válečníka Tai Lunga (Ian McShane). Ale předtím, než se mu bude moci postavit musí projít výcvikem mistra Shifu (Dustin Hoffman). A ten mu jeho cestu nehodlá usnadnit, protože doufal, že dračím bojovníkem se stane někdo z jeho pěti cvičenců, mezi které patří Tigress/Tygřice (Angelina Jolie), Monkey/Opice (Jackie Chan), Mantis/Kudlanka (Seth Rogen), Viper/Zmije (Lucy Liu) a Crane/Jeřáb (David Cross). Jenže mistr Oogway (Randall Duk Kim) rozhodl, že legendárním dračím bojovníkem bude Po.

Humorné momenty čerpají z protikladu nenasytného nešikovného Po a disciplinované pětice bojovníků, z nichž někteří nejsou zrovna nadšení z toho, že nebyli vybráni a chudákovi pandě to dávají velmi výrazně najevo (hlavně Tygřice). Jenže dobromyslný Po se nehodlá nechat odradit, i když vlastně ani sám nevěří, že by mohl Tai Lunga porazit.

Nebudu vám kazit „překvapení“, ale tak nějak se dá asi vytušit, jak to dopadne. Ale milé je, že na rozdíl od mnoha žánrových kolegů se Kung Fu Panda tak okatě nesnaží naservírovat vám hlubokomyslné morální poselství, i když pár náznaků tu samozřejmě je.

Po technické stránce rozhodně není Kung Fu Pandě co vytýkat. Animace je výborná, akční scény mají náboj, postavy jsou zpracovány velmi dobře a stejně tak prostředí. Opravdu výraznější slabinou je tedy jedině absence větší intenzity humoru. Ano, očekával jsem od filmu více, ale i ten, kdo ne, asi uzná, že Kung Fu Panda není tak vtipná, jak by mohla být.

Není to špatná podívaná, pobaví, ale za dvě hodiny od skončení si těžko vzpomenete na více zábavných momentů. Alespoň, že hlavní postavy jsou sympatické a mají osobité charaktery. Jediné, co vám můžu poradit je, abyste od filmu nečekali moc, pak se vám bude určitě líbit. Já jsem se touto radou neřídil a lituji toho.

Režie: Mark Osborne, John Stevenson
Hrají: Jack Black, Dustin Hoffman, Angelina Jolie, Ian McShane, Jackie Chan, Seth Rogen, Lucy Liu, David Cross, Randall Duk Kim, James Hong, Michael Clarke Duncan

spajda7 Martina6/10