TV 06:21:11

2001
12626x
05.03.2002

Krokodýl Dundee v Los Angeles

Třetí pokračování australských komedií o netradičním hrdinovi Dundeem….

Popravdě, když spočinul prst na tlačítku PLAY měl jsem trošku obavy. Já osobně mám sérii komedií o Dundeem moc rád. Bál jsem se, toho, že dojde k tomu, na co jsme u kasovních trháků zvyklý. Když uspěje film natočí se další pokračování, které rozhodně nedosahuje kvalit předchůdce, jen a jen pro peníze. Existují desítky příkladů tohoto „pravidla“ a vůbec bych se tedy nedivil, kdyby tomu bylo tak i u Krokodýl Dundee v Los Angeles. Jestli tomu tak je nebo ne, to se dozvíte o trošku níže….

Mike a jeho žena žijí šťastným životem v australské buši a zdá se, že jim nic nechybí. Sice ještě nejsou formálně oddaní, ale už spolu mají syna. Styl života v Austrálii jim dokonale vyhovuje (tedy, alespoň se tak zdá). Jednoho dne ale dostane Mikova žena nabídku na vedení prestižních novin v Los Angeles. Podle všeho má jít o práci jen na několik týdnů a tak nikdo ze zvláštní rodinky není proti, aby se vydali do města snů (doufám, že se tak Los Angeles říká)….

Nepřipomíná vám to něco? Mně osobně druhé pokračování Krokodýla Dundeeho. Hrubé dějové linie druhého a třetího dílu jsou si dost podobné – Dundee, křupan (tak se sám nazval) z australské buše se vydává do velkoměsta. Lepší inspirovat se něčím dobrým, než se snažit vymýšlet novou, ale špatnou příběhovou linii. Proč ne. A navíc Los Angeles a New York (hlavní dějiště druhého pokračování) jsou natolik odlišná místa, že se nemusíme obávat stereotypu a pocitu – to už jsem někde viděl. Kromě toho tentokráte se valná část filmu točí okolo filmu (?). Jak všichni víme, Los Angeles je hlavním centrem americké filmové komerční tvorby a to samo o sobě poskytuje dostatek prostoru pro svěží a podařený příběh. Večírky hvězd, Beverly Hills, Mike Tyson (ano ve filmu se objevuje i tento proslulý „uchohryz“ boxer Mike Tyson), filmová studia a s tím vším se musí vypořádat Mike Dundee, který si až dosud myslel, že jeho návštěva New Yorku ho dostatečně připravila na „civilizovaný“ svět….

Tak jak to tedy je? Důstojné pokračování nebo jen „nastavovaná“ kaše? Není to tak lehké říct. Rozhodně nejde o špatný film, rozhodně ne. Ale nemohu se zbavit pocitu, že je to dělané JEN pro peníze. Atmosféra, kterou známe z dvou předchozích dílů zde není tak silná. Jak to říct, něco tomu chybí. Přesto jde o dobrou povedenou komedii, která dobře využívá toho, co příběh nabízí. Naštěstí Mike Dundee je pořád ten starý dobrý Krokodýl Dundee, kterého jsme si tak oblíbili. Roztomilý drsňák, který v jednom okamžiku odzbrojuje úsměvem a v druhém momentě nožem propíchne hlavu elektronické anakondě (nechtějte abych vám to vysvětloval).

Jak jsem řekl, Krokodýl Dundee v Los Angeles není špatný film. Je to velmi dobrá komedie. Scénář je povedený a některé hlášky jsou prostě, jinak to nejde říct, k sežrání. Nemám žádný prokazatelný argument o tom, že třetí díl nedosahuje kvalit předchozích. Jde jen o pocit, ale naneštěstí ten ovlivňuje můj názor a ovlivňuje tak můj celkový pohled na dílo.

Teď se pokusím být co nejvíce objektivní – Krokodýl Dundee v Los Angeles je více než dobrá komedie, která jistě stojí za shlédnutí, určitě nebudete litovat. Ovšem to, že je stejně dobrá nebo lepší než předcházející pokračování vám slíbit nemohu…

Režie: Simon Wincer
Hrají: Paul Hogan, Alec Wilson, Jonathan Banks, Jere Burns, Linda Kozlowski

guest krokodýl Dundee 38/10