TV 04:09:46

1999
14805x
10.03.2002
marthy

Kluci nepláčou - Boys don't cry

Brandon Teena, dvacetiletý mladík, který zanedlouho oslaví jedenadvacáté narozeniny, obviněný také za krádež auta, žije ve městě s názvem Lincoln ve státu Nebrasca. Ale již zmíněný Brandon Teena se jmenuje vlastně Teena Brandonová a je tedy (alespoň fyzicky) docela pohlednou slečnou. Avšak Teena se cítí lépe jako muž, myslí jako muž, úspěšně 'balí' jiné ženy tak, že by se ani za to sám muž nemusel styděti, její odvaha se rovná mužské a tvrdě rozdává pěsti jako opravdová bytost mužského pohlaví, tvoří si účes podobný tomu, jaký si dělají obvykle muži, jezdí autem vysokou rychlostí srovnávající s mužskou atd. Je tedy 'skoro' jako opravdový chlap.

Po vývoji událostí uskutečněných v Lincolnu se vydává Brandon do malého městečka, které se nazývá Falls City. Původně tu nechce déle zůstat, ale nakonec se spřátelí s Johnem a Candace, která má už malé dítě April. A právě u Candace ze začátku Brandon přebývá. Později zapadne taktéž do jejich samotné party, která preferuje noční rychle brutální jízdy, divoké pitky a nebo(pro mě určitě zajímavou) činnost, která spočívá co nejdéle se udržet za pomocí lana na nárazníku rychle jedoucího auta. V této partě poznává samotné členy, drsňáka Johna Lottera, Johnova nerozlučného kamaráda Toma Nissena(oba dva seděli spolu ve vězení), Candace a pěknou dívku, jejíž jméno je Lana Tisdelová. Hned od začátku se Brandonovi Lana moc líbí, postupem času se do ní přímo zamiluje a stejné sympatie nachází Brandon i u Lany. To se ovšem velmi nelíbí Johnovi a samozřejmě i Tomovi. Nikdo ale vůbec neví, že Brandon je žena, ani samotná Lana. Později ale pravdivá skutečnost musela přeci jenom vyplouti na povrch a také se tak učinilo. Nakonec chce i přesto Lana společně s Brandonem utéci do jiného města a to jest Memphisu. A zde se odvíjejí pořádně dramatické události, které vás nenechají chladným. A jestliže se jim útěk úspěšně podaří, to už si musíte bohužel zjistit sami či nejlépe se na film Kluci Nepláčou podívat, poněvadž tím bych vás dostatečně o mnoho cenného ochudil.

Tento tři roky starý filmový milostně dramaticky laděný snímek natočený podle skutečných událostí mě převelice upoutal a ne jenom nezvyklým tématem ale i samotným provedením. Podle mého subjektivního názoru je film Kluci Nepláčou jedním z aspirantů na jeden z nejzajímavějších amerických snímků v roce 1999. Snímek, který je převážně o odvaze, hrdosti, toleranci, ale také poukazuje na téma, které zní: Nestydět se za to, čím jsi. Pokud jste film Kluci Nepláčou neviděli, radím vám ho rychlostí ledního medvěda vypůjčit si ve videopůjčovně, mohu jen vřele doporučit.

Hlavní role: Role Brandona Teena či chcete-li Teeny Brandonové se ujala Hilary Swanková, která hrála například ve filmech Buffy-zabíječka upírů nebo ve filmu Nový Karate Kid. Hilary se své role zmocnila opravdu skvělým způsobem, hrála tuze přesvědčivě, jako by opravdu hrála sama sebe. Dostala taktéž za svůj herecký výkon Zlatý glóbus či daleko větší ocenění a tj. Oscar. Režisérka svěřila roli Lany Tisdelové herečce Chloé Sevignyové(Kids, Gummo, Můj nejmilejší bar), která hrála svojí úlohu též velmi dobře. S rolí 'tvrďáka' Johna Lottera se skutečne obstojně popral Peter Sarsgaard, Toma si zahrál Brendan Sexton III, Alicia Goransonová ztvárnila roli svobodné matky Candace, do role matky Lany se měla vžít Jeanetta Arnette, na Alison Follandovou připadla úloha zahrát si Kate.

Scénář: Kimberly Peirceová a Andy Bienen

Režie: Kimberly Peirceová

guest Kluci nepláčou