TV 08:55:02

2000
11805x
05.03.2002

Klub zlomených srdcí

Příjemná komedie ze života gayů.

Tedy pokud jste ten typ poněkud méně inteligentního člověka, který soudí ostatní podle toho s kým ulehají večer do postele a ne podle jeho osobnosti, tak nečtěte dál. Ovšem jestliže chcete zhlédnout více než kvalitní komedii ze života, tak si určitě přijdete na své.

Jak jsem napsal Klub zlomených srdcí je komedií, která se zabývá životem gayů. Filmů s podobnou tématikou vzniká v poslední době poměrně velké množství, ale jen málo z nich je skutečně kvalitních. Jak je řečeno v samotném filmu, většina filmů o homosexuálech, které vznikají znázorňují gaye buďto jako psychologické hrdiny s AIDS nebo jako nejlepší kamarády trpící ženy. To je výstižné. Já osobně jsem neviděl film, který by ukazoval život homosexuálů jako naprosto normální, což je (jestli máte jiný názor, tak je to vaše věc, ale já respektuji právo na štěstí pro každého). Klub zlomených srdcí ale nazírá na gay menšinu tak, jak to mám být. Jako na standardní součást naší společnosti. Věnuje se čistě jejich životům, vztahům, láskám a rozchodům. Nevyhýbá se náznakům pro filozofické zamyšlení, ale nesnaží se je vám příliš nutit. Rozhodně film nesděluje žádné světaborné poselství a to je moc dobře. Je to uvolňující a osvěžující.

Hlavní dějová linie se tedy točí kolem skupiny přátel s homosexuální orientací. Nemá cenu popisovat příběh nějak hlouběji, nemá žádnou pevnou formu. Sleduje a mapuje jejich životy takové jaké jsou. Nečekejte žádné erotické scény (až na líbání), ale ani hluboké psychologické zamyšlení. Je to jako sledovat pochody osudu. Podáno s hořkostí, kterou nám může přinést jen a jen život. Každá z hlavních postav je určitým prototypem člověka, jeden je hezký, čehož zneužívá, jiný milý a romantický, další pro změnu obyčejný, cítí se neustále nepřijímaný a odstrkovaný aniž by tomu tak bylo, svým způsobem nechce být šťastný. Scénář a postavy jsou skutečně napsané lidsky a uvěřitelně, že časem zapomenete na to, že je to jen film.

Herecké výkony jsou vynikající. Nevím kdo z představitelů má jakou orientaci a ani to nehodlám zjišťovat, je to každého věc, ale někteří gaye hrají neuvěřitelně přesvědčivě. Ovšem hlavní není jejich sexuální orientace, ale ztvárnění charakteru dané postavy a pravda je, že někteří z hlavních hrdinů mají velmi složitou duši. Zahrát je tedy bylo jistě těžké, ale povedlo se. K této stránce filmu nemám žádné výhrady, vlastně kritizovat nemohu žádnou složku filmu.

Celkově je Klub zlomených srdcí vynikající film, který dokonale (alespoň si to myslím) podává život homosexuálů. A jestli si vyměníte partnera za partnerku (nebo naopak či to tak necháte) tak si uvědomíte, že prožíváme to samé. Jsme všichni lidé a některé situace v našich životech jsou si velice podobné ať už jsme heterosexuál, homosexuál, bisexuál, bílý, žlutý, černý, rudý nebo zelený…

Režie: Greg Berlanti
Hrají: Timothy Olyphant, Zach Braff, Dean Cain, Andrew Keegan, Nia Long, John Mahoney, Mat McGrath, Billy Poter, Ben Weber, Kerr Smith, Christian Kane, Brian Gaskill, Mary McCormack

jefry super10/10