Dneska je čtvrtek, 28.03.2024, svátek má Soňa, venku je 6°C, 103 online
TV 23:12:20

2006
9554x
22.04.2007

Klik - život na dálkové ovládání - Click

Komedie s originálním námětem? Ne, vážně to není vtip. Klik – život na dálkové ovládání opravdu nabízí neotřelý příběh. A nejen to, je to i film vtipný a zábavný, přestože občas se objeví příliš sentimentální nebo moralizující pasáže. Nejde o ten typ titulu, který vás bombarduje dvaceti gagy za minutu a z nich je devatenáct trapných a jeden celkem ujde. Humor je dávkován po troškách, ale většinou vyvolá alespoň úsměv, ovšem často i upřímný smích.

Mezi těmito momenty vás ale čeká něco, co by slabší povahy mohly snášet hůře. Je to dost časté poučování o tom, že rodina je na prvním místě a nikdo by jí neměl odsouvat do pozadí. Poučování tu není jemně vloženo mezi řádky, ale je vám přímo servírováno jak nejčastěji to jde. Určitě by neuškodilo ubrat na intenzitě, protože po pár minutách sledování už musí být všem jasné, že partnerk/a a děti jsou to nejdůležitější, co může člověk mít, takže není potřeba neustále divákovi předhazovat to, že bez nich se nikdo nemůže obejít.

Jestliže, ale tento nešvar překousnete, čeká vás občas hrubozrnná, ale povedená komedie. Její hlavní síla spočívá v tom, že má opravdu zajímavou myšlenku. Hlavním hrdinou je Michael (Adam Sandler), který kvůli touze zajistit své manželce Donně (Kate Beckinsale) a dvěma dětem jménem Samantha (Tatum McCann) a Ben (Joseph Castanon) co nejlepší život zapomíná, že hodně peněz nevynahradí otce, který je od rána do večera v práci. Shodou okolností se mu ale do rukou dostává dálkový ovladač, kterým je možno zastavovat, přetáčet, přeskakovat a různě ovlivňovat jednotlivé části jeho života.

Hrátky Michaela s tímto zařízením jsou samozřejmě živnou půdu pro mnoho přímočarých, ale povedených scén (některé jsou poměrně jemné, jiné poněkud drsnější – co takhle naprdět šéfovi do obličeje…). Mnoho vtípků je také sexuální rázu, ať už jde o to, že všichni psi, kteří se ocitnou v Michaelově domě mají tendenci ukájet své choutky na obrovském plyšovém kačerovi nebo pohrávání si s časem během milování ústřední postavy a jeho ženy. Naštěstí se ale tyto scény drží v rovině slušnosti, na žádné nechutnosti tu není místo.

Celkem zajímavé je i to, že přestože se valná část filmu odehrává v současnosti (popřípadě minulosti, když si Michael projíždí prožité okamžiky), v závěrečné části přeskočíme do budoucnosti. Klik – život na dálkové ovládání (kratší název nemohli distributoři vymyslet?) tak získává i nádech sci-fi a ne nevýrazný. Ale ať už se ocitne Michael v jakémkoliv období, stále vám režisér Frank Coraci cpe před nos poučení o rodinném životě. Hlavně těsně před happyendem už to začíná být trošku otravné.

Určité rozpaky z posledních minut vám ale bohatě vynahradí sympatické herectví a úsměvné momenty. Není jich tolik, kolik by se dalo čekat, ale 99 % z nich je povedených. Je pravdou, že kromě námětu už tu nic moc originálního nenajdeme. Postavy jsou načrtnuty odhadnutelně (jejich hlavní síla spočívá v představitelích, Adam Sandler, Kate Beckinsale a Christopher Walken jsou skvělí), samotný konec je jasnější než facka od přítelkyně, ale nic není tak závažným nedostatkem, aby vás ve výsledku z filmu nezůstal veskrze kladný dojem.

Ano, možná by bylo možné z příběhu vyždímat víc, ale mnohem pravděpodobnější je, že by se toto ždímání zvrhlo v pořádný průšvih. Nakonec můžeme být více než rádi za to, jak Klik – život na dálkové ovládání dopadl.

Režie: Frank Coraci
Hrají: Adam Sandler, Kate Beckinsale, Christopher Walken, David Hasselhoff, Henry Winkler, Julie Kavner, Sean Astin, Joseph Castanon, Johan Hill, Jake Hoffman, Tatum McCann, Lorraine Nicholson, Katie Cassidy, Jennifer Coolidge

guest click
guest janet
guest mno7/10