Dneska je pátek, 19.04.2024, svátek má Rostislav, venku je 9°C, 106 online
TV 12:37:45

2006
11442x
03.01.2007

Jackass 2 - Jackass Volume Two

Myslím si, že o kultovní záležitosti zvané Jackass nemusím nikomu nic vyprávět. Všichni, kdo mají doma televizi zákonitě ví, o čem je řeč. Ale přece jen, pokud vás tato záležitost minula, tak pár základních faktů vám přijde k duhu. Jackass je skupina šílenců, kteří na MTV provádějí takové pitominy, že člověk pochybuje, jestli vůbec mají pud sebezáchovy. Tento projekt, jakkoliv ho někteří škarohlídové kritizují za nechutnost a přízemnost, si našel tolik fanoušků, že se producenti neobávali v roce 2002 vypustit celovečerní film. A ten byl vystavěn na stejném principu jako jeho televizní verze – parta lidí se pouští do aktivit, u kterých se normálnímu jedinci udělá mdlo, jen když je vidí. S minimálními náklady (5 milionů dolarů) se výdělky vyšplhaly k více než 79 milionům dolarů jen z kin. Není nutné shánět kalkulačku, tady i naprostý matematický antitalent pochopí, že tohle je zlatý důl (i když nic není zadarmo a hlavní aktéři si určitě odnesli nespočet modřin, boulí a sem tam nějakou tu jizvu a zlomeninu).

Kritici samozřejmě zrovna chválu nepěli. Ono je asi docela nepochopitelné očekávat od projektu podobného ražení nějaké filmové kvality, ve své podstatě je to reality show, možná snad dokument. Recenzenti vykřikovali nekompromisní věty o úpadku kinematografii a další podobné rádoby děsivé zvěsti. Těm se ale chlapci z Jackass jen vysmáli a v roce 2006 vypustili do světa další biják. A věřte mi nebo ne, někteří novináři ho dokonce pochválili a udělili mu kladná hodnocení, opakuji znovu, kladná hodnocení!!!!

Ne všichni byli tak nadšení, ale to je očekávatelné, protože Jackass je něco, co buďto obdivujete nebo nesnášíte. Nic mezi není přípustné. Jde tu o fekální, sadomasochistický humor, který sází na ty nejpřímočařejší vtípky. Film je sestaven z několika scén, ve kterých se Johnny Knoxville, Bam Margera, Steve-O, Chris Pontius, Preston Lacy, Ryan Dunn, Ehren McGhehey, „Wee Man“ a další propůjčí k takovým šílenostem jako je to, že si nechají zakousnout hada do svého „klenotu“ (je tím míněn penis, pokud někdo neodtajnil mé jasné přirovnání :)), nechají se natlačit do pneumatiky a pustit z kopce, namaskovat na čilého důchodce, kterému koukají „gule“ z kraťas, napustit si pivo do řitního otvoru a nechat si ho vysát „zvonem“, nechat se srazit rozzuřeným býkem nebo vypít koňské sperma…

Intelektuální a vkusný humor určitě není to, co byste mohli očekávat. Je to nechutné, ujeté, úchylné, neuvěřitelné... Některé nápady aktérů jsou opravdu vtipné, některé jsou opravdu „k blití“, je otázkou, co váš žaludek a oči snesou. Mně osobně se zvedl žaludek jen jednou, ale u některých momentů jsem se vydržel dívat jen stěží. Jedna věc je, když Stifler žvýká psí lejno v Prci, prci, prcičky: Svatba, o kterém víte, že je to rekvizita, druhá věc je, že sledujete jak někomu lepí na pusu „vousy“, pro něž byly materiálem chlupy z varlat. Někdy se ani tak nesmějte tomu, co pánové z Jackass provádějí, ale tomu, jak na to reagují. Můžete si o nich myslet, co chcete, ale můj názor je, že je to parta kamarádů, kteří se umí bavit (i když totálně nevkusně), i za cenu, někdy ne zrovna malých zranění.

Už bylo řečeno, že toto není pro každého. Tento styl zábavy může vysloveně znechutit i lidi, kteří mají silnější žaludek. Na druhou stranu, některé momenty vás musí pobavit, i když jste konzervativní jedinec. Ano, je to vhodné spíš pro dospívající než zasloužilé důchodce, protože ti se u toho asi zrovna nezasmějí. Ale není film ten, aby se zavděčil divákům všem. Tenhle vás buď dokonale pobaví nebo dokonale znechutí. Uvidíte sami.

Režie: Jeff Tremaine
Hrají: Johnny Knoxville, Bam Margera, Steve-O, Chris Pontius, Preston Lacy, Ryan Dunn, Ehren McGhehey, „Wee Man“

Jackass je...