Dneska je čtvrtek, 28.03.2024, svátek má Soňa, venku je 7°C, 114 online
TV 21:52:41

2007
15791x
28.08.2007

Hudbu složil, slova napsal - Music & Lyrics

Romantické komedie táhnou do kin diváky v nemalém počtu. Jenže obvykle spíše dívčí populaci, protože muži až tak neocení, když se na ně z plátna valí jedno láskyplné klišé za druhým, muchlování se při západu slunce a další sladkobolné momenty. Ovšem jsou i filmy, které stejně dobře zafungují na divačky i divačky. A jedním z nich je určitě sympatická komedie Hudbu složil, slova napsal.

Ne, že by snad ke konci tento kousek nebyl sentimentální až hanba, ale na druhou stranu je to jediná klasická romantická chvilka, na kterou ve filmu dojde. Tím nechci říct, že by Hudbu složil, slova napsal nebyl projekt, který vás chytne za srdce, naopak chytne, ale paradoxně díky tomu, že netlačí na pilu.

Místo toho, aby vás film bombardoval srdcervoucími scénami ala pár jedoucí na koni na mořské pláži, tak na vás působí skrze skvěle napsané postavy a jemně štiplavý humor, který vás výtečně pobaví. A to dokonce, světě div se, nedojde na žádné fekální, spermatické a další nechutné gagy. Hudbu složil, slova napsal si bohatě vystačí s dobře napsaným scénářem, který se soustředí hlavně na konverzační humor.

Hlavní i vedlejší hrdinové jsou navíc napsáni tak dobře, že všichni svým dílem přispívají k příjemné atmosféře a humornému nádechu filmu. Dokonce si scénář vystačí i bez vysloveného záporáka nebo nějakého zvířete, které má ve zvyku práskat hlavou do zdi nebo neustále padat z okna. Je to tak, věřte tomu nebo ne, Hudbu složil, slova napsal se velmi úspěšně vyhýbá daným postupům, které využívají žánrově příbuzní kolegové.

Hlavními postavami jsou Alex Fletcher (Hugh Grant), bývalý úspěšný zpěvák (respektive člen úspěšné kapely osmdesátých let) a mladá spisovatelka Sophie Fisher (Drew Barrymore). Setkají se náhodou a ještě větší náhoda je, že Sophie se projeví jako skvělá textařka ve chvíli, kdy Alex potřebuje napsat píseň pro mladou hvězdu Coru (Haley Bennett). I když to chvíli trvá, Alex Sophie přesvědčí, aby mu pomohla. A ze spolupráce se samozřejmě vzejde něco více…

To se jistě dá čekat, dá se také čekat, jakým směrem se bude jejich láska ubírat, ale opravdu je dobře, že sentiment tu netryská z každé vteřiny filmu. Naopak vtípky ano. Je jich tu dost a dost a několikrát jsem se pořádně nahlas zasmál. A další překvapení, k pádu dojde během filmu snad jen jednou, tohle není Neváhej a toč. Pobaví vás Alexovy poznámky, Sophiina roztomilost a praštěnost, zběsilost její sestry Rhondy (Kristen Johnston), bručounství Alexova manažera Chrise (Brad Garrett). Je toho plno co pošimrá vaše bránice.

Hudbu složil, slova napsal je film, který mě okouzlil. V podstatě kromě povinně sladkého konce nemá nic výraznějšího ke kritizováni. A tentokrát, i když jsou herecké výkony skvělé, tak není kvalita filmu vystavěna jen na nich, ale také na fungujícím situačním humoru nebo i chytlavě kýčovitém soundtracku, který si hlavní hvězdy nazpívaly samy. Jedna z mala romantických komedií, u které se pobaví vlastníci „kačenky“ i „šulina“ :D.

Režie: Marc Lawrence
Hrají: Hugh Grant, Drew Barrymore, Brat Garrett, Kristen Johnston, Campbell Scott, Scott Porter, Nick Bacon, Andrew W. Blakemore, Tom Foglino

guest film