Dneska je čtvrtek, 25.04.2024, svátek má Marek, venku je 7°C, 155 online
TV 10:42:25

2005
16267x
12.10.2005

Hitch: Lék pro moderního muže (Hitch, USA)

Chcete natočit průměrnou romantickou komedii? Stačí k tomu svalnatý hezký hlavní hrdina, sexy a pohledná hlavní hrdinka, příběh, ve kterém se dva zamilují, něco jim to zkomplikuje, ale stejně nakonec skončí v náručí. Chcete natočit povedenou romantickou komedii? Pak potřebujete svalnatého hezkého hlavního hrdinu a sexy a pohlednou hlavní hrdinku. Ovšem oba jejich představitelé musejí mít herecké talent. A pokud chcete u diváků zabodovat ještě víc, tak ještě zachovejte uvedenou linii příběhu (láska – problém – happyend), ale okořeňte jí o zajímavý námět. Hitch má jak talentované a pohledné hlavní představitele, tak standardní, ale současně zajímavý příběh.

Alex Hitchens (Will Smith) zvaný Hitch je takzvaný randeolog. To znamená, že pomáhá neprůbojným mužům získat si srdce své vysněné ženy. A jeho postupy jsou nejen diskrétní, ale hlavně fungující. Je paradoxní, že on sám se rozhodl ostatním pomáhat poté, co ho zklamala dívka. Sara (Eva Mendes) je cynická novinářka, která ví, že všichni chlapi jsou stejní (tak už nás holky prokoukly) a nehodlá si nechat trhat srdce na kusy od někoho, komu jde jen o jedno. Jenže Hitch je jiný. Je vtipný, hezký, galantní i ohleduplný. Kromě toho umí naslouchat, a to se u chlapů cení. Jenže Sara netuší, že je to onen legendární specialista pro oblast schůzek. Zjistí to, protože jeden jeho klient nesmělý Albert (Kevin James) se snaží získat milionářku Allegru Cole (Amber Valletta), která je vděčným tématem pro Sářin časopis. Poté už děj běží podle uvedených pravidel. Situace se trošku zkomplikuje, ale nakonec budou všichni šťastní. Myslím, že jsem vám překvapení nezkazil, protože podobný závěr určitě očekáváte.

Hlavní tahák filmu totiž netkví v samotném příběhu, ale spíše v humoru, který vychází z jednotlivých momentů. Scénář těží ze zažitých mýtů ohledně vztahu muž a žena. A scénárista Kevin Bisch má v tomto směru očividné zkušenosti, které dokáže využít s nadhledem a příjemně nevtíravým humorem. Na řadu přijdou i klasické gagy, které má na svědomí obvykle Albert, jakožto ústřední nemehlo. Ale upřímně, kdyby se polovina jeho „držkopádů“ vystřihla, nevadilo by to. Některé jsou strojené a vynucené. Film by byl vtipný i bez nich.

Velkým úkolem bylo jistě najít vhodné představitele pro hlavní role. Nestačí jen hezká tvář a dokonalé tělo, ale potřeba je ještě herecký talent a smyl pro humor. Will Smith si prošel sitcomovou zkušeností, takže vybrat jeho byla nediskutabilní volba. Eva Mendes zatím byla ve svých dosavadních filmech (samozřejmě ne ve všech, to bych jí křivdil) pěkným „doplňkem“ hlavního mužského hrdiny. Ale tentokráte ukázala, že jí komediální žánr vůbec není cizí. Nemohu se tak vyhnout konstatování, že obsazení nemohlo být lepší.

Vůbec bych se vám nedivil, kdyby vám romantické komedie lezly na nervy. V poslední době se jich objevilo dost a dost a lišily se od sebe možná tak stopáží. Hitch: Lék pro moderního muže není příliš originální, ovšem od konkurence ho odlišuje vynikající obsazení a precizně napsané postavy. Romantici budou nadšení a v ostatních se třeba trošku emocí, díky filmu, probudí :).

Režie: Andy Tennant
Hrají: Will Smith, Eva Mendes, Kevin James, Amber Valletta, Julie Ann Emery, Robinne Lee, Nathan Lee Graham, Adam Arkin, Michael Rapaport, Jeffrey Donovan, Paula Patton, Matt Malloy

guest knono10/10