TV 09:53:06

2006
16350x
15.05.2006
Rasierklinge

Casanova

Napsal deset tisíc stránek o svém životě. Co list papíru, to jeden vášnivý románek. Jen o jedné ženě se nezmínil, protože její příběh mu nepatří. Film o největší lásce šlechtice Giacoma Casanovy, nejznámějšího svůdníka 18. století, zrežíroval Lasse Hallström (Pravidla moštárny, Čokoláda, Ostrovní zprávy).

Hlavní role se ujal Heath Ledger (Příběh rytíře, Kletba bratří Grimmů, Zkrocená hora), jemuž charisma rozhodně nechybí- nezapochybujete, že by se slavnému milovníkovi ve svádění žen kdykoli vyrovnal.

Casanova se nám nepředstavuje jako krutý lamač dívčích srdcí, působí -možná až příliš- sympaticky. Opačným pohlavím je vyloženě vyhledáván a tak nevidí jediný důvod, proč by se měl návrhům benátských dam a panen bránit. Přespává každou noc v jiné posteli a tvrdí, že každá z jeho lásek je ta pravá. Až jednou pozná Francescu Bruni (Sienna Miller- Fantastická čtyřka, Alfie, Po krk v extázi), nejslavnější spisovatelku své doby. Její inteligence, krása a divoká nezkrotnost ho naprosto okouzlí. Ostatní ženy pro něj přestanou existovat, rozhodne se ji získat za všech okolností. Ona to nadšení nesdílí, je zapřísáhlou feministkou a opovrhuje jeho přístupem k životu. Situaci poněkud komplikuje fakt, že oba jsou již zasnoubení. Francescin nastávající podniká ve výrobě sádla (a také podle toho vypadá) a Giacomo si z donucení namluvil nejkrásnější benátskou pannu (zřejmě i jedinou). Casanovu navíc pronásleduje ďábelský inkvizitor Pucci (Jeremy Irons- Muž se železnou maskou, Stroj času, Království nebeské), pevně rozhodnutý smést ho z povrchu zemského. Ve válce a lásce je dovoleno všechno, Giacimo se tedy nebrání sebepodlejší intrice, aby srdce své Vyvolené získal.

Autoři snímku se příliš nedrželi historických faktů ani literárních předloh, nejedna scéna působí vysoce nepravděpodobně. Neměli však v úmyslu natočit dramatický historický dokument, ale romantickou komedii. Dokonce bych upustila od přívlastku „romantická“, láska je jen kostrou příběhu, film Casanova touží především pobavit. Základním kamenem je záměna postav, prověřená již ve starověkých hrách, ironie a absurdita. Nejedná se však o „humor za každou cenu“.

Doporučuji pro ty, kteří se shánějí po nenáročném, odpočinkovém filmu, který dokáže nenásilným způsobem vykouzlit úsměv na tváři.

Režie: Lasse Hallström
Hrají: Heath Ledger, Jeremy Irons, Sienna Miller, Lena Olin, Oliver Platt, Charlie Cox, Stephen Greif, Tommy Körberg, Ben Moor, Lauren Cohan, Natalie Dormer