TV 06:26:46

1999
Hodnocení čtenáři[17]:
28840x
08.11.2000

Anna a král - Anna and the King

Nádherný příběh na pozadí překrásných reálií Siamu, příběh učitelky Anny a krále Mongkuta a jejich pohledu na svět. Anna Leonovensová přijíždí do Siamu na pozvání krále, aby učila jeho syna (tedy, nakonec se ukáže, že bude učit celou jeho královskou rodinu, která čítá přes padesát dětí…), ale hned od počátku se zde setkává s naprosto odlišnou kulturou a chováním, než je zvyklá, jenže Anna je upřímná a rozhodnutá bojovat za své názory a to i před samotným králem. Možná právě proto si jí Mongkut oblíbí a on jí také není rozhodně lhostejný, ale přesto jim jejich kultury a názory nedovolí býti spolu, protože ani jeden z nich není připraven styl života druhého, i když spolu přižijí útok Mongkutova generála, který se rozhodne vyhladit královskou rodinu. Mongkut a jeho děti, manželky a konkubíny, společně s Annou a jejím synem prchají do kláštera, ale generál je neúprosně pronásleduje s mnohem silnější armádou, ale nakonec Anna vymyslí plán, jež stojí mnohem méně životů, než přímá bitva. Přesto nemohou zůstat spolu, Anna nemůže přenést přes srdce, krutost některých zákonů Siamu, poté, co je, kvůli lásce k jinému muži, popravena společně se svým milencem Balatem, králova konkubína a Annina přítelkyně Taptin, Anna se rozhodne opustit zemi, , ale nakonec, právě díky tomu, že se blíží generál se svými vojsky zůstane, ale i přesto, že společně čelí smrti nemohou zůstat navždy spolu a Anna odjíždí.

Hodnocení: Romantický příběh, který Vás rozhodně musí chytit za srdce, protože jestli ne, tak kus dřeva musí mít víc citu než vy, ale spíše než, příběh Anny a Mongkuta, mě zaujal příběh Taptin a Balata, přiznám se, když jsem sledoval jejich popravu, měl jsem na krajíčku. Fandil jsem Anně, když se u soudu postavila proti nesmyslnému bití Tuptin, ale právě díky tomu, král nezasáhl a nezrušil popravu, aby neztratil tvář, nechtěl ukázat, že Anna s ním může manipulovat. Pokud už Vás omrzela záplava akčních filmů a máte chuť, nechat užívat své srdce, je tato volba přímo skvělá, dobré herecké výkony, skvělá výprava, příjemný příběh, co víc si přát.

Režie: Andy Tennant
Hrají: Chow Yun-Fat, Jodie Foster, Bai Ling, Deanna Yusoff
Délka: 148minut