Dneska je úterý, 19.03.2024, svátek má Josef, venku je 0°C, 33 online
TV 03:03:24

2004
23910x
18.03.2005

Anakonda: Honba za krvavou orchidejí

Je to už pár let, co se Jennifer Lopez, Owen Wilson, Ice Cube, Jon Voight a další herci/zpěváci snažili dostat z jídelníčku přerostlé anakondy. A protože se jejich příběh poměrně líbil, v roce 2004 se objevil titul, který na první díl navazuje. I když to je nepřesné. Herecké obsazení se od základu změnilo. Stejně tak i post režiséra a jediným dějovým spojením mezi prvním filmem z roku 1997 a pokračováním je slovní narážka a samozřejmě anakonda. Jelikož scénáristé (Hans Bauer a Jim Cash) mají na svědomí oba tituly, mohli si dát tu práci a obě dějové linie propojit. Příběhy obou dílů jsou sice naivní a přehnané, ale přece jen, fungovaly by asi lépe, kdyby to vypadalo, že jde o komplexní celek. Takto se zdá, že spolu nemají skoro nic společného.

Stejně jako v původní Anakondě, i tentokráte se vydává skupina lidí do pralesa (tentokráte na Borneo), ale nyní ne proto, aby natočili dokument. Jejich primárním úkolem je nalézt zvláštní druh orchideje. Ta má v sobě prý skrývat základ „elixíru mládí“.

Dobrá, dobrá, asi to není zrovna to nejoriginálnější, co jste kdy slyšeli. Pro nás je mnohem podstatnější to, zda se podařilo režisérovi Dwightu H. Littleovi vytvořit atmosféru, díky níž by se nám stahoval určitá část našeho těla (nápověda – je rozdělena na dvě poloviny). Opravdu nerad vám musím sdělit, že nemám dobrou zprávu. Přestože hadí giganti jsou ztvárněni vcelku ucházejícím způsobem (s ohledem na poměrně skromný rozpočet ve výši 25 milionů dolarů), jejich využití je nešikovné. Podvodní záběry, záběry z pohledu plazů a podobné postupy sice obvykle fungují, ale tentokráte se to moc nedaří. Neplatí to úplně vždy, ale pocit strachu a stísněnosti se často nedostaví. Z části je to způsobeno i hudbou, která negraduje tak, jak by měla.

Nepříjemné je i to, že není až tak těžké odhadnout, do koho se v následujícím momentě anakonda zakousne. A že osazenstvo velmi rychle prořídne, to vám není nutné sdělovat. Nepříliš povedeným krokem je, že scénáristé nemilosrdně obětují i sympatické charaktery. Jistě, že nemůže po nenasytných plazech vyžadovat to, aby své pronikavé oči zaměřily na tu či toho. Ale stejně všichni víme, že v pořadníku čekajících na zabití jsou záporné postavy a pro ty kladné platí nepsané pravidlo, které jim zajišťuje přežití.

Obsazení je hlavním kladem celého filmu. Přestože herecky mladé neokoukané tváře nikterak neexcelují, musím přiznat, že se na ně dobře kouká. Dívky jsou opravdu sexy a většina mužského obsazení působí jako reklama na fitness centrum. Scénář, především pak dialogy plné klišé, jim nedovoluje předvést jejich herecký potenciál, ale váš zrak si rozhodně nebude mít na co stěžovat. A abych nebyl tak zlý, některé hlášky jsou vcelku vtipné.

Kvalitní film sice nevystačí s pěknými ženskými ňadry a mužským břišním svalstvem, kvůli kterému by většina z nás vraždila. Průměrný titul už ano. Anakonda: Honba za krvavou orchidejí průměrný je. Zklamává sice v budování atmosféry, ale má také pár dobrých stránek (ať už několik málo scénáristických smyček nebo vizuálně poutavé herecké obsazení), díky nimž si po zhlédnutí řeknete, že to celkem šlo.

Proč byste měli film vidět?
  • Protože jste určitě viděli první Anakondu a chcete vědět, jestli má pořád stejný apetit.
  • Protože film má pár světlejších momentů.