TV 10:11:27

2007
13509x
16.06.2007
DeathGirl

Marilyn Manson - 13.6.2007 – T-Mobile aréna (report)

Marilyn Manson – vlastním jménem Brian Warner – je americký kontroverzní zpěvák kombinující tvrdý rock s industriálními prvky. Ve středu 13.6. již potřetí zavítal do České Republiky, konkrétně do pražské T-Mobile arény, a přivezl s sebou svou šestou řadovou desku – „Eat Me, Drink Me“. Toto album Manson nahrával s kytaristou Timem Skoldem, který nahradil Johna 5 podílejícího se na předchozí řadové desce.

Koncert měl být původně uskutečněn ve Veletržním paláci, odtud byl ale z důvodu obrovského zájmu přesunut na Výstaviště. A přestože T-Mobile aréna je objektem prostornějším, byla slušně (ne však úplně) nabitá. Prostor ke stání byl zaplněn přibližně z poloviny. Horké počasí vytvořilo mučivou atmosféru a pot slepil fanoušky v jedinou vlnící se netrpělivou masu. Publikum bylo z velké části tvořeno z podivných individuí všeho druhu (pohlaví se často dalo jen hádat) zahalených do nejrůznějších tmavých hábitů s obličeji pomalovanými černou tužkou na oči a rudou rtěnkou.

Krátce po úderu osmé hodiny (oficiální začátek) hala potemněla a na podiu se objevila bezpohlavní postava v červeném – zpěvačka ostravské předkapely Banana Vladivojna La Chia. Čtyřčlenná skupina se se svým teatrálním rockem opravdu snažila. Ovšem fanoušky byla přijata poměrně chladně. Horko bylo k nevydržení a každý si šetřil zbytky energie na Marilyna. Zpěvačka měla na několik prvních skladeb obličej zakrytý rudou blyštivou škraboškou přecházející v jakési paroží až na její hlavu, její rudý plášť vlál v průvanu a její tělo se neustále zmítalo v podivných kroutivých záškubech. Věřím, že například v malém klubu mohou Banana se svou kabaretní produkcí vytvořit zajímavou atmosféru. Před netrpělivým obecenstvem a ve velké hale mi však Vladivojna ve svých červených legínách, kozačkách, s péry ve vlasech, provozujíc dlouhé čapí kroky připadala spíše jako plameňák v posledním tažení. Světlejším bodem vystoupení byla chvíle, kdy Vladivojna předstírala hru na umělohmotný silniční patník s nataženými strunami – v celku originální a zábavné. O dost méně zábavné byly sekundy, kdy mizela v agonii za odposlechy a válejíc se dopřávala nám pohled pouze na části jejích končetin. Banana hráli přibližně 50 minut. Myslím, že jsem patřila k většině, když jsem si při jejich odchodu v duchu oddechla.

Na samotného „antikrista“ jsme si museli počkat necelou další hodinu. Pak světla zhasla a skrze černou plachtu s červenými písmeny MM, jež zakrývala pódium, začala prosvítat rudá světla. Zazněly první tóny intra a pohled na scénu byl odhalen. Ze tmy se vynořila tmavá postava a všichni věděli, že to je on! Manson nám s výrazně nalíčeným obličejem ve svém gotickém odění nabídl jako otvírák singl z nového alba „If I Was Your Vampire“ – táhlou baladu stylizovanou v gotické náladě.

Scéna byla zajímavě vyzdobena – jak jinak než v temných barvách, byly zde umístěny bílé svíce, v pozadí plátno, na němž se objevovaly tématické výjevy k jednotlivým skladbám. Manson každou chvíli měnil části svého kostýmu, stále ale zůstával v černých kožených kalhotách, do nichž čas od času nořil svou dlaň. Několikrát se také otočil a dopřál nám pohled na svou holou zadnici. Zvuk byl dle mého názoru poměrně slušný a čitelný. I když dekorace scény byla zajímavá, nemohla jsem se ubránit pocitu, že postrádá jakousi velkolepost. Kde jsou ty časy, kdy Manson čněl nad diváky ukřižován na obřím krucifixu. A tak se v pozadí vznášela jakási vyčpělost Marilyna Mansona – figurky, která se pokouší děsit dav vzteklým opakováním slova „motherfucker“.

Jedním z vrcholů koncertu byla píseň „The Nobodies“, kdy Marilyn pěl z obrovského dřevěného křesla umístěného uprostřed pódia. Na playlistu nechyběly takové hity jako „Beautiful People“, „Sweet Dreams“, „Tainted Love“ nebo „mObscene“. Z „Eat Me, Drink Me“ zazněly kromě již zmiňovaného „If I Was Your Vampire“ kusy „Just a Car Crash Away“, „You and Me and the Devil Makes 3“ a výborná „Heart Shaped Glasses“. Mansonovo vystoupení skončilo náhle a bez přídavku přibližně po hodině a půl hraní.

Marilyn Manson je výrobek Briana Warnera. A my jsme ho s chutí zkonzumovali. A to i přes to, že z něj byl cítit zápach peněz. Nemůžeme se proto divit (a neměli bychom si ani stěžovat), že show se zdála být mírně neosobní, jakoby odtažitá. Nepřirozeně působilo i to, jak Manson své vystoupení utnul. Bez přídavku. Prostě vykonal svou práci, pobavil nás a bez rozloučení se vypařil. Přesto bych ale řekla, že koncert byl jedinečným zážitkem a rozhodně stál za shlédnutí.

Jak se Vám koncert líbil?

Celkem 187 hlasů

bajunenka47 vzdyt je to jedno...